Brak produktów
Wydawcy
To jest książka o kimś innym. Czy zaćmienie słońca może trwać przez całe życie i gdzie znikają wszystkie papużki faliste. Jak wyglądał Jezus zanim został gwiazdą, czy lepiej jest mieszkać w igloo niż w rodzinnym domu, i co zostaje po nocnym pożarze. Bohaterka jest dziewczyną i dostała diagnozę: zespół Aspergera. Ale co to właściwie oznacza?
Christine pracuje w prowincjonalnym urzędzie pocztowym w Austrii po I wojnie światowej, kraju ogarniętym bezrobociem. Nieoczekiwanie otrzymuje telegram od bogatej ciotki, która zaprasza ją do kurortu w szwajcarskich Alpach.
Oto najbardziej brutalna książka współczesnej literatury, mam na myśli piękną i odświeżającą przemoc. Heliogabal, urodzony w kolebce spermy, zmarły na poduszce krwi, jest czarnym bohaterem naszego świata. Jego legenda powstała z perwersji i zbeszczeszczenia.
Przywiązania to historia długiej i bolesnej drogi wychodzenia ze znanego modelu histerycznej, dusznej kobiecości. Żyjąca z pisania Gornick, bezdzietna i rozwódka, faktycznie jest stworzeniem, które w latach czterdziestych w Bronksie nie istniało, ale czy udało jej się znaleźć swoje miejsce? Czy nam wszystkim to się już udało?
Jenny Offill wrzuca nas w ferwor myśli narratorki i prowadzi przez meandry jej codzienności. Rysuje portret kobiety, która czujnie i z bliska przygląda się światu. Zapis rozważań bohaterki o kobiecości, rodzicielstwie i spełnieniu, słodko-gorzka opowieść o bezwarunkowej matczynej miłości i historia małżeńska, w której chaos spotyka się ze spokojem, a rodzinne szczęście z rozpadem.
Groteskowo-ironiczna opowieść o naszej rzeczywistości, mieszająca humor z goryczą. Pan Walczyk przybywa do miasta B. Pragnie niewiele. W sumie, żeby ludzie byli szczęśliwi. Spotyka rzeczywistość jakby skądś znaną, przewartościowaną, ekspansywną, groteskową i oporną, wystawiającą wykrzywiony język. Ale od czego jest muzyka…
Ta książka powstała z radości pisania i dla radości powinna być czytana – twierdzi twórca serii książek Stehlík – Mariusz Szczygieł. Wyobraźnia czeskiego autora, znanego z utworów humorystycznych, to studnia bez dna. Studnia nonsensów oczywiście!
„Wspomnienia o ojcu” – tak brzmiał oryginalny tytuł debiutanckiego zbioru opowiadań Schulza. Na szczęście jeden z pierwszych czytelników rękopisu stanowczo przeciw niemu zaprotestował. Przekonał Schulza, że tytuł ten zupełnie nie oddaje fascynującej treści, która się za nim kryje. Zaproponował mu w zamian nazwanie całego zbioru, od jednego z tytułów opowiadań, „Sklepami cynamonowymi”.
„Opowieści naszych dni” to złożona z dziesięciu opowiadań antologia literacka napisana przez ludzi, dla których słowo ma uniwersalne, niezmienne, fundamentalne znaczenie.
Trzecie spotkanie z samym sobą. John P. Strelecky po raz kolejny zabiera czytelników w inspirującą podróż, podczas której będą mogli na nowo odkrywać swój sens istnienia. Pomogą im w tym pytania, które główny bohater znajduje w menu magicznej kawiarni.
Powieść z gatunku political fiction. Jej akcja rozgrywa się w latach 2009–2010, głównie w środowisku rosyjskich służb specjalnych, które po wojnie gruzińskiej dostają rozkaz zintensyfikowania działań wobec Ukrainy i Polski.
„Gdyby każde miejsce miało szczęście mieć takiego własnego baśniotwórcę, świat byłby lepszy.” Olga Tokarczuk
Tam, gdzie rośnie czerwona paproć, klasyk amerykańskiej literatury młodzieżowej, to wzruszająca opowieść o niezwykłej przyjaźni między wrażliwym chłopcem i jego dwoma psami. Pełną emocji historię kilkunastoletniego Billy’ego czytelnik poznaje z perspektywy dojrzałego bohatera, który po latach przywołuje wspomnienia z dzieciństwa.
"Każdy w miarę rozsądny poeta wolałby pisać o czymś zupełnie innym, a to, że wylądował nie w tej epoce, co trzeba, to już inna para kaloszy. O tym też jest ta książka."
Niniejsza książka jest pierwszym przekładem na język polski tej z wielu względów wyjątkowej pozycji w twórczości autora dramatów Dozorca, Powrót do domu czy Kochanek, dobrze znanych także w Polsce.
Inspiracją dla autorek (zob. notę poniżej) Ciemnej Wody stała się głośna powieść Nikosa Kazantzakisa z 1954 roku Chrystus ukrzyżowany po raz wtóry. Poznajemy w niej społeczność greckiej wsi położonej w Anatolii.
Bohaterką „La Pasionarii” jest Dolores Ibárruri Gómez, słynna hiszpańska komunistka, która podczas Wojny Hiszpańskiej zapalała do walki tłumy republikanów, a po upadku Republiki wyjechała do Związku Radzieckiego, by wspierać stalinowski reżim. Antonina Grzegorzewska stworzyła portret kobiety silnej, zdesperowanej, pełnej pasji, która zatraca się w swojej walce i przestaje odróżniać dobro od zła.
Podczas festynu dochodzi do tragedii. Policjant przypadkowo strzela do caaakańskiego chłopca. W mieście wybuchają zamieszki. Trójka bohaterów – pankówy Janka i Marie, wplątany przypadkowo w wydarzenia Amerykanin George – oraz Pies, od Którego Wszystko Się Zaczęło wyruszają na poszukiwanie winnego policjanta.
Historia opowiedziana przez płonące korzenie starych drzew, w której cygańskie bajki przeplatają się z codziennością, a realizm magiczny z groteską. Bohaterowie mają marzenia, które czasami się spełniają, tylko inaczej, niż to sobie wyobrażali. To opowieść o tym, że czasami dzieją się cuda, które nie są ani złe, ani dobre, tylko takie pomiędzy.
Kolejna pozycja literacka w dorobku Tomasza Kowalskiego. Po wydanym w 2018 roku zbiorze opowiadań „Przysionek dom dla pozornie umarłych” autor powraca do tego, co uczyniło jego twórczość rozpoznawalną dla sporej rzeszy czytelników w Polsce.
Historia wilka imieniem Błyskawica, który próbuje żyć w surowej zimie na Alasce. W Błyskawicy drzemie krew psów, więc początkowo nie przynależy on do żadnego stada.
„Chłopiec z łabędziem” to historia dwóch sióstr, bohaterek dramatu Villqista - Hagen i Arni. Wracają z miejsca, które każdemu z nas kojarzy się z odrzuceniem, wykluczeniem, bezsilnością społeczeństwa, które, bezradne wobec odmienności, izoluje tych najbardziej wrażliwych i czułych na dotyk świata.
Ulicznicy żyją na pograniczu prawa, nie chodzą do szkoły ani nie pracują, utrzymują się z drobnych kradzieży lub prostytucji. Z upodobaniem przyszłego reżysera Pasolini śledzi ich poczynania, starając się odszukać przejawy mitu barbarzyńskiej niewinności. Głównym bohaterem tej historii jest jednak Rzym, niewzruszone Wieczne Miasto, przedstawione w licznych zmysłowych opisach.
To zaledwie jedna z warstw tej wyrafinowanej formalnie powieści, która w poruszający sposób opowiada o historii pisanej najczęściej przez zwycięzców, o milczeniu narzuconym ofiarom, o oprawcach, którzy sami byli ofiarami, o pamięci, która zaciera to, czego nie sposób znieść, o strupieszałym języku, który kapituluje wobec niewyobrażalnej zbrodni, i o literaturze, która próbuje mówić poprzez ciszę.
„Ślad nie jest jednak samym zapisem zdarzeń. Nie tworzy żadnej całości. Nie przedstawia pięknych panoramicznych scen walki. Jest prawdziwy, ale nie ma ambicji bycia dokumentem. Jest chwilą mojej zadumy nad czasem, w którym wypadło żyć Polakom w trudnym okresie dążenia do niepodległości. Zbiorem krótkich impresji, związanych ze spotkaniem z człowiekiem.”
W tej książce trzy kobiety interesują nas nie tylko dlatego, że łączyła je z Kafką więź seksualna. Widzimy w nich autonomiczne osoby, które odzyskują prawo do własnego losu.
Ktoś przed nimi ucieka i zarazem goni z bronią. Bohaterki tej książki bardzo tego kogoś chcą. Pewien mroczny trubadur pojawia się i znika, tuptusie są odrzucane, tak trudno znaleźć spełnienie w miłości czy to do kobiet, czy do mężczyzn. A nad wszystkim ponuro zwiesza się widmo przemocowego tatusia. Czy można się definiować poprzez brak? A może poszukiwanie tożsamości to tylko pretekst, by nie żyć.
Bohaterka książki wychowuje się na wsi, u surowych dziadków. Matka ją porzuciła i wyjechała do Włoch. Ojciec nieznany. Dziewczynka dorasta w świecie niedomówień i niewyjaśnionych kwestii. Buduje wokół swojego serca niewidzialny mur. Z takim bagażem doświadczeń kobieta ucieka do miasta, by po latach powrócić, już nie sama, do swojej opiekunki i do własnych wspomnień.
Wydanie jubileuszowe, opublikowane z okazji dwudziestopięciolecia Wydawnictwa Czarne, to hołd złożony przedwcześnie zmarłemu pisarzowi. Trzy powieści Mirosława Nahacza zebrane w jednym tomie.
Czwarta część historycznej powieść przygodowej o perypetiach jarla Gniewomira Egilssona zaskakuje dynamiczną akcją od pierwszej do ostatniej strony.
Kto chce zrozumieć rosyjską duszę, musi poznać te teksty.
Jest to książka ukazująca najbardziej nieludzką kartę w historii Kościoła, która – chociaż niedawna – pozostaje zupełnie nieznana. Jest to rzeczywistość odsłaniająca głębię ciemności w umysłach kościelnych hierarchów na skalę zupełnie nieporównywalną ze skandalami obecnymi – jest to nieznane ludziom zjawisko nasuwające raczej skojarzenia z inną planetą! Wydanie trzecie
Jest to dziesięć historii o tym, co zniewala (religia, płeć, obyczaje) i o chwilach wyzwolenia. O groźnych ludzkich słabościach i poszukiwaniu świętości.
Tajemnicze opowiadania pełne przygód utrzymane w klimacie realizmu magicznego. Nikt jeszcze tak nie pisał o Niemczy, niewielkim miasteczku położonym pomiędzy Wrocławiem a Kotliną Kłodzką.
Historia Handkego rozpoczyna się rano i kończy tego samego dnia wieczorem, a właściwie późno w nocy. Wędrówka głównego bohatera, jego konfrontacja z naturą i cywilizacją ukazuje niemożliwe do przezwyciężenia, choć chyba jednak tylko pozornie, przeciwności między tymi dwoma światami.
W jeden wyjątkowy dzień losy bohaterów układają się w całość. Ujawniają się sekrety sprzed ponad pół wieku... „Koniec dnia” to pełna dwuznaczności i tajemnic opowieść o próbie naprawienia nieporozumień z dawnych czasów, mozaika wspomnień, żalu, straty i przebaczenia.