Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą  James Morrison, Kathryn Flegel motyleksiazkowe.pl	Zobacz większe

Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą

MORRISON JAMES, FLEGEL KATHRYN

978-83-233-4440-7

Nowy

WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO

1 Przedmiot

Rozpoznanie zgodne z DSM-5    
Seria: Psychiatria i Psychoterapia
Przekład: Robert Andruszko

Więcej szczegółów

73,52 zł

91,90 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką

-20%

Ostatnie egzemplarze!

Autor MORRISON JAMES, FLEGEL KATHRYN
Rok wydania 2022
Ilość stron 528
Szerokość (mm) 171
Wysokość (mm) 241
Grzbiet (mm) 26
Wymiary 171 x 241 x 26 mm
Oprawa miękka ze skrzydełkami
Wydawca WYDAWNICTWO UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO

Kompendium wiedzy diagnostycznej dostosowane do obowiązującej klasyfikacji.
 
Sprawdzony podręcznik, dzięki któremu tysiące klinicystów i studentów zdobyły umiejętności niezbędne do badania niemowląt, dzieci i nastolatków z problemami psychicznymi o różnym charakterze. Objaśniając zarówno sztukę, jak i metodę naukową diagnozowania dziecka, książka ta łączy trafne porady dotyczące przeprowadzania wywiadu z ważnymi informacjami na temat różnorodnych zaburzeń psychicznych i behawioralnych. Opracowanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz ICD-10-CM - zawiera obowiązujące obecnie kody i terminologię. Dodatkowo wzbogacono je o opisy prototypów, zwięźle ukazujące istotę kryteriów DSM-5.
 
Autorzy, prowadząc czytelnika krok po kroku przez proces wstępnego wywiadu, wyjaśniają, jak nawiązać dobrą relację z dzieckiem i rodzicami oraz wydobyć informacje potrzebne do postawienia roboczego rozpoznania. Strategie komunikowania się z dziećmi w różnym wieku z wykorzystaniem zabawek, rysunków, lalek i innych form zabawy zilustrowano przykładowymi transkrypcjami wywiadów, opatrzonymi przypisami. W książce szczegółowo omówiono zaburzenia rozpoznawane zwykle po raz pierwszy w dzieciństwie, jak również zaburzenia teoretycznie typowe dla osób dorosłych, które występują niekiedy u młodszych pacjentów. Kryteria DSM-5 przełożono na prosty, zrozumiały język, zwracając uwagę na różnice rozwojowe dotyczące obrazu klinicznego.
 
Podręcznik uzupełniają uwagi dotyczące kodowania, praktyczne wskazówki potrzebne do przeprowadzenia wywiadu, żywe opisy kliniczne, przykladowy raport pisemny oraz kwestionariusz dla rodziców, z którego można skorzystać w trakcie pracy. To doskonała lektura dla klinicystów, terapeutów i studentów takich specjalności, jak psychologia kliniczna dziecka, psychiatria, poradnictwo, praca socjalna i psychologia szkolna.
 
„Znakomite źródło wiedzy zarówno dla doświadczonego, jak i dla początkującego klinicysty. Integracja kryteriów DSM-5 z informacjami na temat rozwoju dzieci i młodzieży czyni tę książkę pozycją jedyną w swoim rodzaju. Może to być wspaniały podręcznik przydatny na każdym kursie dotyczącym diagnozowania dziecka ze względu na dobrą organizację treści, akcentowanie kwestii rozwojowych oraz praktyczne (i interesujące) przykłady kliniczne. Bardzo podobało mi się pierwsze wydanie i często do niego sięgałam - drugie wydanie jest jeszcze lepsze. Każdy klinicysta, który bada lub leczy dzieci, powinien mieć na półce egzemplarz tej książki".
Ellen Braaten, PhD, Zakład Psychiatrii, Massachusetts General Hospital/llarard Medical School
 
„Ten podręcznik, napisany przystępnym językiem, ma wprowadzić początkujących klinicystów w dziedzinę przeprowadzania wywiadu oraz stawiania diagnozy psychiatrycznej u dzieci i młodzieży. Dwoje wytrawnych psychiatrów dzieli się swoim bogatym doświadczeniem w stosowaniu różnych metod przeprowadzania wywiadu i praktycznym korzystaniu z DSM-5 w pracy z dziećmi na różnych poziomach rozwoju. Ich przejrzysty, pozbawiony żargonu styl pisania ożywiają zapisy rzeczywistych wywiadów klinicznych".
Gregory K. Fritz, MD, profesor i dyrektor Oddziału Psychiatrii Dzieci i Młodzieży, Warren Alpert Medical School of Brown University
 
Tom zawiera:
- Przeprowadzanie wywiadu diagnostycznego z dziećmi i młodzieżą
- Wywiad z informatorami - podstawy
- Strukturyzacja pierwszego wywiadu z młodym pacjentem
- Podstawowe informacje na temat rozwoju
- Różne typy wywiadów z dziećmi i młodzieżą
- Wstępny wywiad z dzieckiem i rodzicem
- Pisemny raport
- Rozpoznania DSM-5 dotyczące dzieci i młodzieży
- Narzędzia diagnostyczne
- Zestawienie rozpoznań według DSM-5
- Kwestionariusz dla rodziców

James Morrison, MD, jest afiliowanym profesorem psychiatrii na Oregon Health and Science University (OHSU) w Portland. Zdobył bogate zawodowe doświadczenie zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Jego cieszące się uznaniem podręczniki: w tym DSM-5 bez tajemnic, Diagnoza psychiatryczna czy Wstępny wywiad diagnostyczny (opublikowane również w Polsce nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Jagiellońskiego) pozwoliły setkom tysięcy specjalistów i studentów zrozumieć zawiłości badania psychiatrycznego oraz diagnozowania.
 
Kathryn Flegel, MD, jest profesorem psychiatrii dzieci i młodzieży na OHSU w Portland. Zanim została psychiatrą, przez 16 lat pracowała jako lekarz podstawowej opieki zdrowotnej. Odbyła rezydenturę w dziedzinie psychiatrii oraz dalsze szkolenie z psychiatrii dziecięcej w OHSU. Obecnie zajmuje się dziećmi, dorosłymi i rodzinami w warunkach opieki stacjonarnej i ambulatoryjnej. Jest członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą

Wywiad diagnostyczny z dziećmi i młodzieżą

Rozpoznanie zgodne z DSM-5    
Seria: Psychiatria i Psychoterapia
Przekład: Robert Andruszko

Napisz opinię

Produkty z tej samej kategorii