Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

Opakowania czyli perfumowanie śledzia Zobacz większe

Opakowania czyli perfumowanie śledzia

JESIOŁEK KATARZYNA

978-83-67022-07-1

Nowy

MARGINESY

6 egz.

O grafice, reklamie i handlu w PRL-u

Więcej szczegółów

44,13 zł

64,90 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką

-32%

Autor JESIOŁEK KATARZYNA
Rok wydania 2021
Ilość stron 432
Szerokość (mm) 185
Wysokość (mm) 245
Grzbiet (mm) 30
Wymiary 185 x 245 x 30 mm
Oprawa zintegrowana
Wydawca MARGINESY

Co oznaczała tajemnicza „jedynka” na pudełkach? Kto wymyślił sklep samoobsługowy i jak pojawienie się supersamów w Polsce wpłynęło na wygląd opakowań?

Kto zbierał papierki po cukierkach, opakowania po czekoladach albo ustawiał na meblościance piramidy z puszek po napojach? Któż z nas nigdy nie kupił kawy czy landrynek ze względu na puszkę, która będzie miłą dekoracją? Albo kto podczas zjadania czekoladek nie rozważał, czy w pudełku po bombonierce schowa listy czy wstążeczki?

Grafika i forma niektórych powojennych opakowań dziś budzi ogromny sentyment. Przywołuje wspomnienie smaku, zapachu, wyjątkowych chwil. Ówczesne opakowania projektowali rodzimi artyści graficy. Ich nazwiska czasem są znane – to malarze, plakaciści, graficy warsztatowi – a czasem brzmią obco. Twórcy opakowań rzadko mieli okazję sygnować swoje projekty, bo czy ktoś zwróciłby uwagę na podpis na pudełku, kopercie płyty czy etykiecie?

Katarzyna Jasiołek przekopała się przez tony opakowań. Wszystko po to, by znaleźć odpowiedzi na serię pytań. Kto projektował najlepsze opakowania? Dlaczego słoiki i etykiety dyskwalifikowały nasze towary na zachodnich rynkach? Jak wyglądał skup opakowań i kto mógł liczyć na to, że jego pudełko czy butelka trafi na wystawę w galerii? I czy PRL naprawdę był szary?

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Opakowania czyli perfumowanie śledzia

Opakowania czyli perfumowanie śledzia

O grafice, reklamie i handlu w PRL-u

Napisz opinię

Produkty z tej samej kategorii