Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

Widzialność obrazu. Historia i perspektywy estetyki formalnej (okładka miękka) Zobacz większe

Widzialność obrazu. Historia i perspektywy estetyki formalnej (broszura)

Wiesing Lambert

978-83-7459-057-0

Nowy

OFICYNA NAUKOWA ENS

8 egz.

Książka jest rekonstrukcją filozoficznego podłoża, na którym rodzą się nowe formy obrazów w XX wieku. Skupiając uwagę na zagadnieniu widzialności obrazu, autor wskazuje na wewnętrzną konieczność, z jaką następuje rozwój twórczości od malarstwa Dawnych Mistrzów do wideoklipu, od abstrakcyjnego kolażu do cyfrowej symulacji.

Więcej szczegółów

38,08 zł

56,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką

-32%

Autor Wiesing Lambert
Ilość stron 400
Wymiary 130 x 205 mm, okładka miękka
Oprawa miękka
Wydawca OFICYNA NAUKOWA ENS

Książka jest rekonstrukcją filozoficznego podłoża, na którym rodzą się nowe formy obrazów w XX wieku. Skupiając uwagę na zagadnieniu widzialności obrazu, autor wskazuje na wewnętrzną konieczność, z jaką następuje rozwój twórczości od malarstwa Dawnych Mistrzów do wideoklipu, od abstrakcyjnego kolażu do cyfrowej symulacji. Tę wizję rozwoju sztuki wspiera argumentami zaczerpniętymi z dorobku estetyki formalnej, dotąd często nie docenianej. Za reprezentatywnych myślicieli tego nurtu estetyki uznał sześciu uprawiających ją filozofów XIX i XX wieku: Roberta Zimmermanna, Alois Riegla, Heinricha Wolfflina, Konrada Fiedlera, Maurice`a Merleau-Ponty`ego i Charles1a Wiliama Morrisa.

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Widzialność obrazu. Historia i perspektywy estetyki formalnej (broszura)

Widzialność obrazu. Historia i perspektywy estetyki formalnej (broszura)

Książka jest rekonstrukcją filozoficznego podłoża, na którym rodzą się nowe formy obrazów w XX wieku. Skupiając uwagę na zagadnieniu widzialności obrazu, autor wskazuje na wewnętrzną konieczność, z jaką następuje rozwój twórczości od malarstwa Dawnych Mistrzów do wideoklipu, od abstrakcyjnego kolażu do cyfrowej symulacji.

Napisz opinię

Produkty z tej samej kategorii