Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. | Zamknij |
Wydawcy
PRACA ZBIOROWA
2082-310X-41/2021
Nowy
MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KULTURY
0 Przedmiot egz.
Polsko-angielski poświęcony jest dziedzictwu i kulturze Europy Środkowej. Stanowi forum dyskusji o tożsamości, kulturze, współczesności i przyszłości.
17,00 zł
25,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Stan: Ten produkt nie występuje w magazynie
Ten produkt nie jest sprzedawany pojedynczo. Musisz wybrać co najmniej 1 sztuk tego produktu.
Niedostępny
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Autor | PRACA ZBIOROWA |
Rok wydania | 2021 |
Ilość stron | 176 |
Szerokość (mm) | 236 |
Wysokość (mm) | 290 |
Grzbiet (mm) | 15 |
Wymiary | 236 x 290 x 15 mm |
Oprawa | miękka |
Wydawca | MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KULTURY |
„Brzydkie kaczątko postradzieckiej transformacji”? „Terra incognita dla świata” — jak o swoim kraju pisała noblistka Swietłana Aleksiejewicz? Białoruś często odbierana jest nieprzychylnie, a niekiedy wręcz niesprawiedliwie. Tymczasem kraj naszych sąsiadów to znacznie więcej niż ostatnia europejska dyktatura w starym stylu. To kraj, w którym pragnienie wolności jest tak samo silne jak gdzie indziej w Europie. Kraj wciąż poszukający i definiujący własne korzenie, lecz nie odcinający się od nich. Białoruś jest nam znacznie bliższa, niż to się wydaje. A jednocześnie o żadnym z sąsiadów tak niewiele wiemy. Dlatego zamiast bać się Białorusi, lepiej ją odkrywać i rozumieć. W czym pomagają białoruscy autorzy wsparci głosami z Polski, Anglii i… Japonii.
Hienadź Sahanowicz i Hieronim Grala tłumaczą zmagania Białorusi z własną historią. Nelly Bekus wyjaśnia, na jakich filarach opiera się dzisiejszy demokratyczny zryw i w jaki sposób opozycja stara się na nowo opowiadać o białoruskiej tożsamości. Ziemowit Szczerek pokazuje, jak porządek i czystość przełożyły się w Białorusi na poczucie wyższości w stosunku do Ukraińców i Rosjan. Irina Sołomatina przygląda się kobiecej twarzy protestów, a także ich historycznym skojarzeniom, czyli udziałowi kobiet w wojnie ojczyźnianej. Maria Dawydczyk opowiada o relacjach Białorusi z Unią Europejską, kwestionując „monolit” zwany Europą Wschodnią. Walancin Akudowicz śledzi „niepamięć” o Czarnobylu. Owen Hatherley wydobywa frapującą różnorodność białoruskiej architektury w XX wieku. Anna Łazar pokazuje, co Białoruś wniosła do sztuki światowej i jaką sztuką sama dziś żyje. Tokimasa Sekiguchi zwierza się, czym fascynują Japończyka Niemen i Świteź.
„Herito” zaprosiło również do rozmowy Iwana Łysiuka, który opowiedział Przemysławowi Witkowskiemu o białoruskim neopogaństwie, oraz Stsiapan Stureikę, który pytany przez Michała Wiśniewskiego odkrywał warstwy białoruskiego dziedzictwa.