Brak produktów
Zobacz większe
GŁOWIŃSKI MICHAŁ
978-83-8032-112-0
Nowy
Jak nie dać się propagandzie
27,13 zł
39,90 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Stan: Ten produkt nie występuje w magazynie
Niedostępny
| Autor | GŁOWIŃSKI MICHAŁ |
| Rok wydania | 2016 |
| Ilość stron | 416 |
| Szerokość (mm) | 137 |
| Wysokość (mm) | 205 |
| Grzbiet (mm) | 30 |
| Wymiary | 137 x 205 x 30 mm |
| Oprawa | miękka ze skrzydełkami |
| Wydawca | WIELKA LITERA |
“Władza boi się analizy języka, zdemaskowania środków językowych, przy pomocy których chce oddziaływać” – mówił Leszek Kołakowski o rządzących PRL-em.
Swoisty “dziennik demaskatora” prowadził od lat 60. aż do upadku komunizmu w roku 1989 znakomity literaturoznawca Michał Głowiński.
Wiele haseł z niniejszej książki okazuje się nie tylko historycznym zapisem minionych czasów. Głowińskiego “komentarze do słów” stały się po latach, w wydawałoby się zupełnie innej rzeczywistości, ponownie aktualne.
Politycy znów wskazują z jednej strony “patriotów”, z drugiej tych, których żywiołem są “knowania”, przywódca rządzącej partii szuka spisków, bo przecież “to nie przypadek, że…”. Tak jak niegdyś przeciwnicy (a dokładniej “wrogowie wszelkiej maści”, “hałastra”, a nawet “robactwo”) są “zaciekli i zajadli”, lokują się “w określonych kołach”, są “inspirowani z zewnątrz”, “ujadają”, ich działania to “awanturnictwo” i “demagogia”, a nade wszystko “przeszkadzają” w budowaniu lepszej Polski.
Wszystkie teksty w tej książce pochodzą sprzed 1989 roku. A jednak „Zła mowa” to nieustannie aktualny podręcznik dla każdego, kto nie chce poddać się propagandzie.
| Nazwa producenta | Wielka Litera sp. z o.o. |
| Miasto | WARSZAWA |
| Ulica, numer domu i lokalu | ul. Wiertnicza 36 |
| Kod pocztowy | 02-952 |
| Kontakt mailowy | dystrybucja@wielkalitera.pl |
| Kraj pochodzenia | Polska |