Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

Polski hip hop posiada wiele twarzy Zobacz większe

Polski hip hop posiada wiele twarzy

SADI&GRAF

978-83-8159-021-1

Nowy

POLIGRAF

101 egz.

53,72 zł

79,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką

-32%

Autor SADI&GRAF
Rok wydania 2020. Wyd. 3
Ilość stron 448
Wymiary 155 x 215 mm
Oprawa twarda
Wydawca POLIGRAF

Książka Polski hip hop posiada wiele twarzy (wydanie trzecie) została wydana wyłącznie w postaci książki drukowanej w limitowanym nakładzie jako edycja kolekcjonerska w twardej oprawie z lakierem wybiórczym zawierająca bonus w postaci albumu CD: Zibbster – „90’s Baby”. Publikacja stanowi najbardziej fundamentalną część historii hip-hopu w Polsce jaka kiedykolwiek ukazała się na polskim rynku książkowym. Jako klasyk gatunku książka oferuje szczerość i wiarygodność przekazanych informacji oraz autorską, tematyczną dawkę subkulturowej wiedzy bez cenzury zupełnie innej niż wiedza dziennikarska. Autorzy książki – Sadi (pionier kultury hip-hop w Polsce, b-boy, aktywista hip-hopowy, pionier Universal Zulu Nation w Polsce, uczestnik międzynarodowego projektu „GOIN’ OFF: The Evolution of Breaking” (reż. Douglas Colon, USA 2022), laureat nagrody Breaking Hall of Fame – The First B-Boys Generation), oraz Graff (pionier kultury hip-hop w Polsce, b-boy, pionier graffiti w Polsce, którego jedna z wielu prac graffiti ma swoje miejsce w Muzeum Etnograficznym im. Seweryna Udzieli w Krakowie, aktywista hip-hopowy, pionier Universal Zulu Nation w Polsce) – chronologicznie opisują narodziny wszystkich czterech podstawowych form artystycznych kultury hip-hop na polskim podwórku, takich jak: breaking, graffiti, DJ-ing i rap, które od 1983 roku przez kolejnych kilkanaście lat były aktywnie tworzone i rozpowszechniane przez wielu pionierów, o których mowa w poszczególnych rozdziałach książki. Polski hip-hop rozwijał się wówczas bez ingerencji mediów, które do połowy lat 90., nie miały pojęcia, że polski hip-hop istnieje. Publikacja uzmysławia czytelnikowi z perspektywy wielu dekad jak oryginalny i niezależny był polski hip-hop jako subkultura uliczna od początku jego powstania do roku 2000, gdy pojawiła się kolejna – czwarta generacja polskiej kultury hip-hop, a także generacja No School, która zaczęła tworzyć zmutowaną popkulturę bez kultury reprezentowaną przez niesmacznie napuszonych raperów, a media zaczęły tworzyć błędne synonimy terminów „hip-hop” i „rap”, uznając i promując je jako ten sam termin, co było i nadal jest totalnym nieporozumieniem. Książka zawiera unikalne zdjęcia, wyjaśnia znaczenie hip-hopu jako subkultury, jego idee, wartości z tym związane, a także znaczenie takich terminów jak old school, new school i true school, pozwalając wyjść z obszaru stereotypów dotyczących tej kultury. Polski hip hop posiada wiele twarzy porusza również głębsze aspekty związane z kulturą hip-hop takie jak organizacja Universal Zulu Nation opisując jej historię w Polsce oraz pierwszy raz w historii kultury hip-hop przedstawia w detalach, przemilczany przez media prawdziwy obraz tej organizacji oraz jej głębszą dla wielu osób „tajemniczą” filozofię, którą zrozumieją tylko nieliczni, ale warto spróbować, ponieważ wiedza jest nieskończona, a największy błąd to rezygnacja. Nie przegap możliwości bycia uświadomionym, bo lepiej czerpać wiedzę bez cenzury z subkulturowego źródła niż wierzyć w ocenzurowane fantazje z komercyjnej kałuży.

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Polski hip hop posiada wiele twarzy

Polski hip hop posiada wiele twarzy

Napisz opinię

Produkty z tej samej kategorii