Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

Polski hip hop posiada wiele twarzy Zobacz większe

Polski hip hop posiada wiele twarzy

SADI&GRAF

978-83-8159-021-1

Nowy

POLIGRAF

92 egz.

53,72 zł

79,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką

-32%

Autor SADI&GRAF
Rok wydania 2020. Wyd. 3
Ilość stron 448
Wymiary 155 x 215 mm
Oprawa twarda
Wydawca POLIGRAF

Książka Polski hip hop posiada wiele twarzy została wydana z myślą o indywidualnościach poszukujących informacji na temat początków kultury hip-hop w Polsce. Publikacja obala medialne fantazje mówiące, że kultura hip-hop w Polsce powstała w połowie lat 90. za sprawą kilku komercyjnych przedstawicieli polskiej muzyki rap, którzy od lat są promowani jako kluczowi pionierzy tej subkultury w Polsce, co jest totalną bzdurą rozpowszechnianą przez media od wielu lat. Stąd też zamierzony tytuł niniejszej książki, której autorami są Sadi i Graff wyjaśniający na początku publikacji kim są i jaki jest ich związek z kulturą hip-hop, aby czytelnik miał świadomość, że należą oni do pionierskiej generacji kultury hip-hop w Polsce, która miała swój początek w momencie gdy  O.S.T.R. miał 3 lata, a Peja miał 7 lat. Nie jest to jednak książka biograficzna, ale najbardziej wiarygodny zbiór informacji na temat początków kultury hip-hop w Polsce jaki kiedykolwiek ukazał się na polskim rynku książkowym. Sadi i Graff jako jedni z pierwszych zapoczątkowali polski hip-hop, a następnie jako nieliczni, którzy przetrwali pierwszy boom na hip-hop w Polsce (1983-1986) kontynuowali rozwój kultury hip-hop do 2003 roku, gdy w polskich domach zaczął pojawiać się ogólnodostępny Internet, co zakończyło epokę analogowego hip-hopu, w którym Sadi Graff byli od początku do końca mając możliwość bycia świadkami różnych zmian zachodzących w niewirtualnym jeszcze wówczas polskim środowisku hip-hop, gdzie na przestrzeni pierwszych 20 lat istnienia kultury hip-hop w Polsce pojawiły się cztery różne generacje tej subkultury: generacja pierwsza (1983-1988), generacja druga (1989-1993), generacja trzecia (1994-1997), generacja czwarta (1998-2003), o których jest mowa w niniejszej książce. Sadi i Graff dostarczają potężną dawkę niepublikowanej wcześniej wiedzy bez cenzury opartej na faktach skłaniającą czytelnika do wielu refleksji, pozwalając wielu osobom chermetycznie zamkniętym w dezinformacjach pochodzących z komercyjnych żródeł wyjść z obszaru stereotypów dotyczących tej kultury. Mamy tutaj chronologicznie opisane narodziny wszystkich czterech podstawowych form artystycznych kultury hip-hop na polskim podwórku, takich jak: breaking, graffiti, DJ-ing i rap, które od 1983 roku były aktywnie tworzone i rozpowszechniane przez wielu pionierów, którzy są przedstawieni w poszczególnych rozdziałach książki. Chronologia występująca w książce udowadnia, że historia kultury hip-hop w Polsce jako subkultury (The Culture), a historia polskiego muzycznego rap showbiznesu jako komercyjnego produktu na sprzedaż błędnie określanego przez media jako hip-hop to dwie różne historie i dwa różne środowiska, pomiędzy zapoczątkowaniem których było ponad 10 lat różnicy, co może być dla wielu osób ciekawym tematem do dyskusji. Czytelnik dowie się również  jaka jest prawdziwa idea i filozofia hip-hopu jako subkultury ulicznej i czym różni się ona od polskiego muzycznego rap showbiznesu, dla którego hip-hop to wyłącznie rap, rządza sławy, sprzedaż płyt, ilość wyświetleń i wirtualny lans. W książce zostały przypomniane wartości kultury hip-hop, które na początku jej powstawania były podstawą do utrzymania prawdziwego przesłania i oryginalnego wizerunku tej subkultury, a w momencie rozpowszechniania w wielu krajach stały się motywacją do powstania w 2001 roku Hip-Hop Declaration of Peace. Autorzy książki wyjaśniają również na czym polega hip-hopowa świadomość, jakie są poszczególne szkoły hip-hopu oraz dlaczego hip-hop po wielu latach istnienia i rozwoju stracił na swojej oryginalności i stał się bezpłciową komercją. Wiele osób w tej książce zderzy się z informacjami, o których wcześniej nie miało zielonego pojęcia. Sadi i Graff są również pionierami Universal Zulu Nation w Polsce, którzy w książce odsłaniają przemilczany przez media prawdziwy obraz tej legendarnej i najbardziej szanowanej w latach 80. i 90., pierwszej międzynarodowej hip-hopowej organizacji, która po latach będąc określaną przez wiele osób jako socjalno-religijny gang mający znamiona sekty pod pretekstem propagowania pokoju, szacunku, jedności oraz innych wartości stosuje hip-hop do rozpowszechniania kontrowersyjnej i „tajemniczej” dla wielu osób filozofii tworząc swoje oddziały w różnych krajach. Nie przegap możliwości bycia uświadomionym, bo lepiej czerpać wiedzę z subkulturowego źródla niż z komercyjnej kałuży. Publikacja została wydana w twardej oprawie z lakierem wybiórczym jako wydanie limitowane, kolekcjonerskie, które zawiera 448 stron, archiwalne zdjęcia oraz bonus w postaci albumu CD: Zibbster – „90’s Baby” .

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Polski hip hop posiada wiele twarzy

Polski hip hop posiada wiele twarzy

Napisz opinię

Produkty z tej samej kategorii