Brak produktów
Wydawcy
Opowieść o życiu poetki i edycja tekstów Izolda Kiec
„Kiedy czytałam Historie przed laty, a był to czas schyłkowego PRL-u, często miałam wrażenie, że to opowiadania o tym, co dzieje się «tu i teraz», w Polsce, a fakt, że autor przeniósł wszystko w odległe czasy i miejsca, nie ma większego znaczenia.(...)"
Przenoszenie komiksów na ekran jest ostatnimi laty niezwykle popularne. Jednak choć nieustannie pojawiają się kolejne tytuły, nie zawsze ich komiksowe pierwowzory są identyfikowane i nie wszystkie produkcje wzbudzają duże zainteresowanie bądź zwyczajnie nie docierają do szerszych kręgów odbiorców...
Spojrzenie na zwierzęta (w tym sposób ich ukazywania), ale i nie-ludzka perspektywa w komiksie wydają się niesłychanie istotne. Animalizacja jest zabiegiem, który w komiksie występuje częściej niż w innych mediach.
Historia, tożsamość i polityka pamięci na polsko-niemieckim pograniczu
O strajku, „Manifeście Lipcowym”, Jastrzębiu i tym, co się tam działo do stanu wojennego opowiada Tadeusz Jedynak
+ bezpłatny dodatek:"6 błędów najczęściej popełnianych przez początkujących rysowników komiksowych i jak je naprawić" Tomasz Spell
Tak jak opowieści obrazkowe cechuje mnogość strategii autorskich (o czym zaświadcza otwierający książkę artykuł Tomasza Pstrągowskiego), tak zgromadzone tu teksty są dowodem na zróżnicowanie refleksji komiksoznawczej.
Gawłowskiej Ciechowski. Oblicza autorskości jest pierwszą monografią poświęconą analizie twórczości wybitnego kompozytora, autora tekstów piosenek, wokalisty, producenta i poety – lidera zespołu Republika.
Tom 2 leksykonu zawiera omówienie stu czterdziestu czterech utworów, wydanych na przestrzeni zaledwie dwudziestu lat.
Redakcja „Zeszytów Komiksowych” zaprasza wszystkich zajmujących się i żywo zainteresowanych komiksem do współtworzenia trzydziestego pierwszego numeru „Zeszytów…”, którego tematem będzie komiks brazylijski i portugalski.
Szeroki wybór literatury fantastycznej, jaki oferują dzisiaj wydawcy, jest czymś tak powszechnym, że nie przychodzi nam nawet do głowy myśl, iż kiedyś mogło być inaczej. Lata siedemdziesiąte i osiemdziesiąte XX stulecia nie obfitowały w tak bogaty zestaw tytułów, zwłaszcza zachodnich twórców.
"Komiks i mit" traktuje właściwie o tym samym, co pierwsza książka autora "Wprowadzenie do kognitywnej poetyki komiksu" – to próba analizy komiksu przez pryzmat sposobu, w jaki patrzymy na świat, rozdzielenia w nim tego, co kulturowe i wrodzone (czy też może: wpisane w sam fakt istnienia w świecie).
Tom Kartki o Nelly Sachs jawi się w pierwszej lekturze jako projekt swego rodzaju „literaturoznawstwa ratunkowego”: nie tyle ocalającego od (nieuchronnego ostatecznie) zapomnienia, ile raczej wydobywającego (na nowo, na powrót) z otchłani niepamięci.
W niniejszej publikacji Autorka proponuje nowe spojrzenie na amerykański musical, zestawiając go z pojęciem groteski.
„Zeszyty Komiksowe” to magazyn krytyki komiksowej i badań komiksu. To także pierwsze w Polsce komiksowe czasopismo punktowane. Ukazuje się nieprzerwanie od 2004 roku. Wydawcami „Zeszytów Komiksowych” są Fundacja Instytut Kultury Popularnej i Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu.
Oto numer poświęcony wszelkim przejawom folkloru w komiksie. Dlaczego właśnie folkloru? Relacja kultury ludowej z historiami obrazkowymi ma długą historię – folkloryści wskazują na ich niebagatelne powiązania. Swego czasu w Stanach Zjednoczonych komiks uznano nawet za narodową sztukę ludową.
Numer 27 Zeszytów Komiksowych poświęcony jest różnym zagadnieniom związanym z science fiction.
Pomysł publikacji wybranych utworów Romana Tadeusza Wilkanowicza oraz próba odtworzenia szczegółów jego biografii zrodziły się z poczucia niesprawiedliwości wobec tego losu, który tak okrutnie obszedł się z wielkiego formatu człowiekiem, i z poczucia winy, że my, historycy literatury, zbyt rzadko poświęcamy swój czas zapomnianym, a tak bliskim naszej codzienności, egzystującym tuż obok twórcom.
Książka obrazkowa Leksykon t.1 to opracowanie przedstawiające historię książki obrazkowej jako narzędzia edukacyjnego,formy rozrywki dla dzieci i gatunku artystycznego. Jest ona prezentowana poprzez omówienie najistotniejszych utworów składających się̨ na dorobek tej formy sztuki. Znalazło się tu dwanaście tuzinów haseł, w których omówione zostały konkretne dzieła lub twórczość jakiegoś autora
Henryk Sienkiewicz w obrazkach. Rysunki Henryka Sienkiewicza i obrazkowe adaptacje jego powieści
Sztuczny Bóg. Wizerunki Technologicznej Osobliwości w (pop)kulturze
Jak się okazuje, komiks internetowy (e-komiks, webkomiks) jest zjawiskiem dość problematycznym i niejednoznacznym. Przede wszystkim stanowi ogromne wyzwanie definicyjne, o czym możemy się przekonać, czytając otwierający numer tekst Jerzego Szyłaka.
Słuchając hologramu. Cielesność wirtualnych zespołów animowanych
Od subiekta do kolekcjonera. Ignacy Moś (1917-2001) to książka poświęcona postaci miłośnika pisarstwa Henryka Sienkiewicza i zbieracza sienkiewiczianów.
Johannes Staemmler (1860-1946), jeden z najbardziej znanych i aktywnych duchownych ewangelickich w Wielkopolsce na przełomie XIX i XX wieku. Urodził się w miejscowości Duszniki, a podczas siedmiu lat nauki w gimnazjum w Sulechowie zetknął się z wieloma postaciami, które w kolejnych latach odegrały istotną rolę w dziejach Niemiec i Polski.
Numer jak zwykle został uzupełniony analizami poświęconymi różnym aspektom sztuki komiksowej niezwiązanymi z tematem przewodnim numeru, a także ilustracjami i komiksami zarówno twórców młodych, jak i tych o uznanym dorobku (jak choćby Krzysztof Gawronkiewicz czy Tomasz Niewiadomski).
Książka Artura Nowakowskiego Fanzin SF. Artyści, wydawcy, fandom przybliża historię i ukazuje sposoby działania klubów oraz wydawców amatorskich ruchów entuzjastów fantastyki na świecie i w Polsce, od lat trzydziestych do dziewięćdziesiątych XX wieku.
Relacje tekstu i obrazu to domena teorii komiksu, budowanej przez długie lata i utrwalanej na przyzwyczajeniach i upodobaniach. Składanej mozolnie z dostępnych elementów, które od czasu do czasu ktoś postanawia poprzestawiać, a nawet zwyczajnie rozsypać.
Nowe słowa w piosence. Źródła. Rozlewiska pod redakcją Magdaleny Budzyńskiej-Łazarewicz i Krzysztofa Gajdy to monografia poświęcona refleksji nad rolą i formą tekstów piosenek w ostatnich dziesięcioleciach. Tytuły poszczególnych części książki pochodzą z pieśni Źródło Jacka Kaczmarskiego i mają przede wszystkim charakter metaforyczny.
Tematem książki Alicji Przybyszewskiej jest historia sceny poznańskiej obejmująca dwunastolecie kierownictwa Edmunda Rygiera, przybyłego z Krakowa artysty dramatycznego.
Teksty – głosy – interpretacje poświęcony jest rockowym tekstom pisanym i śpiewanym przez rodzimych wykonawców, począwszy od lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku aż do dzisiaj.