Brak produktów
Zobacz większe
SIERZPUTOWSKI KONRAD
978-83-945698-6-0
Nowy
FUNDACJA INSTYTUT KULTURY POPULARNEJ
9 egz.
Słuchając hologramu. Cielesność wirtualnych zespołów animowanych
25,16 zł
37,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
| Autor | SIERZPUTOWSKI KONRAD |
| Rok wydania | 2018 |
| Ilość stron | 162 |
| Szerokość (mm) | 150 |
| Wysokość (mm) | 210 |
| Grzbiet (mm) | 10 |
| Wymiary | 150 x 210 x 10 mm |
| Oprawa | miękka |
| Wydawca | FUNDACJA INSTYTUT KULTURY POPULARNEJ |
„Książka Słuchając hologramu. Cielesność wirtualnych zespołów animowanych jest efektem fascynacji ruchem i cielesnością – dwoma podstawowymi cechami sztuki animacji i muzyki. Niniejsza praca jest także wyrazem chęci wypełnienia i usystematyzowania pewnych luk w historii i teorii muzyki popularnej, stanowi próbę odpowiedzi na pytanie o miejsce ciała artysty w doświadczeniu muzycznym […]. Zespoły wirtualne to zjawisko trudne do jednoznacznego określenia i przez to trudne do uchwycenia. To grupy i artyści, którzy nie istnieją jednoznacznie w rzeczywistości. Są bytami zmediatyzowanymi, których twórczość nierozerwalnie związana jest z medium ich prezentacji. To zarówno fikcyjne zespoły opisane w literaturze, grupy muzyczne występujące na potrzeby filmów i seriali, jak i bohaterowie gier muzycznych, ale także grupy animowane i to na nie zwróciłem swoją uwagę. W polu mojego zainteresowania znalazły się więc zespoły, w których wszyscy artyści są reprezentowani przez formy graficzne i animowani różnymi technikami artystycznymi […]. Jeżeli koncerty grup muzycznych mogą powiedzieć nam coś więcej o nas samych jako o odbiorcach i uczestnikach kultury współczesnej, to wydaje mi się, że właśnie dzięki występom zespołów animowanych jesteśmy w stanie na nowo i na nowych zasadach doznawać cielesności i jednocześnie zatracić ją w muzyce, która może jawić się jako somatoestetyczny fenomen”.
(Ze Wstępu)
Konrad Sierzputowski – kulturoznawca i muzykoznawca. Doktorant w Katedrze Antropologii Literatury i Badań Kulturowych na Wydziale Polonistyki UJ. Publikował między innymi w „Przeglądzie Kulturoznawczym” i „Kulturze Popularnej”. W 2017 roku prowadził badania na Columbia University Department of Music w Nowym Jorku. Pomysłodawca i organizator Ogólnopolskiej Konferencji Popular Music Studies „MUTE”. Zajmuje się somatoestetyką wydarzeń muzycznych i zjawiskiem ucieleśnienia w muzyce popularnej oraz kolekcjonowaniem muzycznych kuriozów XX i XXI wieku.
| Nazwa producenta | Instytut Kultury Popularnej |
| Miasto | Poznań |
| Ulica, numer domu i lokalu | Geodetów 30 |
| Kod pocztowy | 60-447 |
| Kontakt mailowy | kontakt@fundacja-ikp.pl |
| Kraj pochodzenia | Polska |