Brak produktów
Wydawcy
SDS SROCZYŃSKI SŁAWOMIR
978-83-7720-665-2
Nowy
11 egz.
jako kategorii aksjonormatywnej z perspektywy teoretyczno-funkcjonalnej
46,92 zł
69,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Autor | SDS SROCZYŃSKI SŁAWOMIR |
Rok wydania | 2021 |
Ilość stron | 332 |
Szerokość (mm) | 160 |
Wysokość (mm) | 225 |
Grzbiet (mm) | 25 |
Wymiary | 160 x 225 x 25 mm |
Oprawa | miękka |
Wydawca | PETRUS |
Autor książki zasadnie kwestionuje powszechne przekonanie, że „media są przestrzenią bez tabu”. Oczywiście stopień „tabuizacji” zależy od ich rodzaju, gatunku czy kanału, ale ograniczenia wynikające z przyczyn kulturowych, politycznych,
ekonomicznych czy prawnych są w środkach przekazu w większym lub mniejszym zakresie obecne. Dotyczy to również (a może zwłaszcza) prasy informacyjno-publicystycznej, która stała się (z niewielkimi odstępstwami) przedmiotem nowatorskich
badań Autora. Podkreślam tu nowatorstwo przedsięwzięcia, ponieważ „tabu” w mediach było dotąd nie tylko nie analizowane, ale nawet nie dostrzegane ze względu na absolutną rzekomo wolność wypowiedzi, jeśli nie naruszają one norm prawa karnego lub kodeksu cywilnego. A tymczasem w publikacjach o polityce, gospodarce i kulturze nie brak tematów z różnych (nie tylko jurydycznych, ale też obyczajowych) powodów wyłączonych i pomijanych – w tym tematów tabu.
prof. dr hab. Jerzy Jastrzębski
Autor publikacji podjął się ambitnego zadania opracowania interdyscyplinarnych źródłowych podstaw oraz teoretyczno-naukowych ram do badania obecności i funkcjonalności tabu medialnego. Dopiero w takim kontekście badawczym można
odpowiedzialnie dokonywać zarówno prób identyfikowania tabu w mediach, ich kategoryzacji i empirycznego pokazywania ich egzemplifikacji. Takie autorskie podeście do problematyki tabu w mediach wymagało solidnego przygotowania i interdyscyplinarnej wiedzy na ten temat, przemyślanej metodologii kwerendalnej, przygotowawczej i badawczej podjętego problemu, a także analityczno-syntetycznych analiz porządkujących pojęcie tabu, jego medialne kategorie i praktyczną funkcjonalność w mediach i poprzez media.
ks. prof. dr hab. Michał Drożdż
Na razie nie dodano żadnej recenzji.