Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

(Re)definicja pojęcia tabu medialnego Zobacz większe

(Re)definicja pojęcia tabu medialnego

SDS SROCZYŃSKI SŁAWOMIR

978-83-7720-665-2

Nowy

PETRUS

11 egz.

jako kategorii aksjonormatywnej z perspektywy teoretyczno-funkcjonalnej

Więcej szczegółów

46,92 zł

69,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką

-32%

Autor SDS SROCZYŃSKI SŁAWOMIR
Rok wydania 2021
Ilość stron 332
Szerokość (mm) 160
Wysokość (mm) 225
Grzbiet (mm) 25
Wymiary 160 x 225 x 25 mm
Oprawa miękka
Wydawca PETRUS

Autor książki zasadnie kwestionuje powszechne przekonanie, że „media są przestrzenią bez tabu”. Oczywiście stopień „tabuizacji” zależy od ich rodzaju, gatunku czy kanału, ale ograniczenia wynikające z przyczyn kulturowych, politycznych,
ekonomicznych czy prawnych są w środkach przekazu w większym lub mniejszym zakresie obecne. Dotyczy to również (a może zwłaszcza) prasy informacyjno-publicystycznej, która stała się (z niewielkimi odstępstwami) przedmiotem nowatorskich
badań Autora. Podkreślam tu nowatorstwo przedsięwzięcia, ponieważ „tabu” w mediach było dotąd nie tylko nie analizowane, ale nawet nie dostrzegane ze względu na absolutną rzekomo wolność wypowiedzi, jeśli nie naruszają one norm prawa karnego lub kodeksu cywilnego. A tymczasem w publikacjach o polityce, gospodarce i kulturze nie brak tematów z różnych (nie tylko jurydycznych, ale też obyczajowych) powodów wyłączonych i pomijanych – w tym tematów tabu.

prof. dr hab. Jerzy Jastrzębski



Autor publikacji podjął się ambitnego zadania opracowania interdyscyplinarnych źródłowych podstaw oraz teoretyczno-naukowych ram do badania obecności i funkcjonalności tabu medialnego. Dopiero w takim kontekście badawczym można
odpowiedzialnie dokonywać zarówno prób identyfikowania tabu w mediach, ich kategoryzacji i empirycznego pokazywania ich egzemplifikacji. Takie autorskie podeście do problematyki tabu w mediach wymagało solidnego przygotowania i interdyscyplinarnej wiedzy na ten temat, przemyślanej metodologii kwerendalnej, przygotowawczej i badawczej podjętego problemu, a także analityczno-syntetycznych analiz porządkujących pojęcie tabu, jego medialne kategorie i praktyczną funkcjonalność w mediach i poprzez media.


ks. prof. dr hab. Michał Drożdż

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

(Re)definicja pojęcia tabu medialnego

(Re)definicja pojęcia tabu medialnego

jako kategorii aksjonormatywnej z perspektywy teoretyczno-funkcjonalnej

Napisz opinię

Produkty z tej samej kategorii