Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. | Zamknij |
Wydawcy
KOKOSKA BARBARA
978-83-969788-3-7
Nowy
62 Przedmiot egz.
34,00 zł
50,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Stan:
Ten produkt nie jest sprzedawany pojedynczo. Musisz wybrać co najmniej 1 sztuk tego produktu.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Autor | KOKOSKA BARBARA |
Rok wydania | 2024 |
Ilość stron | 240 |
Szerokość (mm) | 150 |
Wysokość (mm) | 210 |
Grzbiet (mm) | 20 |
Wymiary | 150 x 210 x 20 mm |
Oprawa | miękka |
Wydawca | PASAŻE |
To pozycja wartościowa jako monografia. Właściwie przybliżająca fakty, frapująca w interpretacjach i świetna w czytaniu, co zapewne doceniłby David Carrier, sugerujący, że historia sztuki zmienia się w literaturę, przynajmniej od czasów Panofskiego. Tak bowiem powinno być, aby naukowa kompetencja zmieniała się w intrygującą literaturę, a poznanie oznaczało, nie tylko przyswajanie wiedzy, ale i doświadczanie piękna. Poetyckiego w literaturze i malarskiego w opisanym i zinterpretowanym obrazie.
dr hab. Rafał Solewski, prof. UKEN
Barbara Kokoska – dr historii sztuki; znana do tej pory jako autorka książek popularyzujących sztukę polską (m.in. Akt w malarstwie polskim, Impresjonizm polski, Dzieje sztuki polskiej, Wielcy mistrzowie malarstwa polskiego), tym razem prezentuje pozycję dotyczącą malarstwa Caravaggia i jego następców. W latach 2007-2014 prowadziła wykłady na temat sztuki włoskiej i hiszpańskiej oraz sztuki romańskiego kręgu językowego na Uniwersytecie Jagiellońskim (Wydział Romanistyki). Od kilku lat prowadzi stronę internetową poświęconą sztuce i historii Rzymu: roma-nonpertutti.com.