Brak produktów
Wydawcy
Tomasz Teodorczyk - psycholog, psychoterapeuta, superwizor i facylitator społeczny z wieloletnim stażem zawodowym. Autor książek: " Jak umierają ptaki", "Oświecenie dziobaków", "Mindell i Jung. Reedycje i inspiracje", "Traktat o psychoterapii", "Płacz cykady", "Psychoterapia pisana żartem" oraz dramatu "Episteme"
Symbolika domu to poprawione i uzupełnione wznowienie książki Dom w tradycji ludowej – pozycji klasycznej na gruncie polskiej antropologii kultury i etnografii, ale istotnej także dla pogłębionego myślenia o literaturze i ważnej dla artystów.
"Gdy w drugiej połowie XIX wieku rewolucja przemysłowa stała się machiną nie do zatrzymania, cywilizacja europejska rozwinęła dwie specyficzne idee, które wydatnie wpłynęły na obecny kształt rzeczywistości. Symboliczne pod tym względem punkty na osi czasu to lata 1879 [powstanie Ligi Antysemitów] i 1888 [powstanie angielskiej Football League]"(fragment wstępu)
Praca translatorska Kani przypomina działanie bez mała duchowej natury. Przywraca do istnienia nieznane albo zapoznane połacie rzeczywistego. Pełni funkcję ocalającą.
„Kim jest dla siebie samego ten twór nieszczęśliwy”.
„Gdyby każde miejsce miało szczęście mieć takiego własnego baśniotwórcę, świat byłby lepszy.”Olga Tokarczuk
Książka rzeczowa i stonowana, uważna w oglądzie, oszczędna w wysłowieniu. Wyszła spod pióra badacza, ale tworzące ją szkice nie godzą się na jałową samozwrotność naukowego dyskursu. Szukają rezonansu ze światem poza akademią. Akcentują egzystencjalny wymiar myślenia i pisania o literaturze. Pokazują, że istniejemy w czytaniu, w ruchu lektury.
Autorka wyboru i tłumaczka w jednej osobie, daje polifoniczny obraz włoskiej recepcji dzieła i postaci Grotowskiego. Nie jest to obraz jednoznaczny, ale przez to, tym ciekawszy.
Publikacja w dwóch językach: polskim i włoskim.„Nienazwana teraźniejszość” Roberto Calasso to wyjątkowo istotny głos w debacie nad kondycją współczesnego człowieka i świata.
Publikacja stanowi analizę polskich przekładów utworów Carlo Goldoni – włoskiego komediopisarza.
Dialog gnostycyzmu, kabały i buddyzmu zen w dziele Czesława Miłosza.
Georges Bataille szuka niemożliwego. Chce być świadkiem „gwałtownego przystępu do tajemnic istnienia”. Dlatego uparcie podąża za pragnieniem – rozjątrzonym i milczącym. Dlatego pisze „zachowując w sobie pytanie otwarte jak ranę”. Jego dzieło wyrasta z niepokoju.
Dzieło sztuki jest wybrykiem natury. Ekscesem. Nie powinno go być – a jest.
Jest to wędrówka wśród poetyckich znaczeń, skojarzeń w bogactwie literackiej tradycji, powiazań filozoficznych i teologicznych.
Michał Klinger. Teolog prawosławny i były dyplomata.Urodził się w 1946 roku. Biblista, długoletni wykładowca Starego Testamentu w Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie i profesor w Wyższym Prawosławnym Seminarium Duchownym. W Wydawnictwie Pasaże ukazała się jego książka Strażnik wrót. Próby z hermeneutyki teologicznej.
Książka Rafała Solewskiego przynosi bardzo wiele szczegółowych, nieznanych i dobrze udokumentowanych informacji o życiu i twórczości Janusza Orbitowskiego, a jednocześnie w sposób subtelny wiąże tę problematykę z szeroką erudycją teoretyczną. (...)Grzegorz Sztabiński
Przed i po. Witold Gombrowicz to drugi tom cyklu redagowanego przez Józefa Olejniczaka pod wspólnym tytułem, pierwszy – wydany w ramach serii Granice Wyobraźni redagowanej przez Pawła Próchniaka w 2018 roku poświęcony był twórczości Bruno Schulza.
Książka poświęcona jest szeroko rozumianej postaci „antybohatera”, co łączy się blisko z kwestiami społecznego„wykluczenia” i „outsiderstwa”, a także z problematyką wzorców osobowych i modeli heroizmu funkcjonujących w dzisiejszym polskim społeczeństwie.
Jeśli dobra eseistyka łączy w sobie wyrafinowany, erudycyjny dyskurs z językiem obrazowym i metaforycznym, to książka Nikt nie widzi dobrze znakomicie spełnia te reguły.
Humanisto, kim jesteś? To pytanie o tożsamość i może nie ma dziś ważniejszej kwestii. Być może tylko poprzez to pytanie – mierząc się z nim – mamy szansę opowiedzieć, kim jest współczesny człowiek uwikłany w aporie nowoczesności, wychylający się za coraz to nowe horyzonty, boleśnie świadomy samego siebie, próbujący uczciwie przemyśleć wszystko, co wie.
Powieść Przystań Jorisa-Karla Huysmansa powstała w roku 1887, ale w polskim tłumaczeniu wychodzi drukiem po raz pierwszy.
Poezja Zuzanny Ginczanki (Sary Poliny Gincburg) to „twórczość, o której chce się myśleć i rozmawiać, która pozwala na reinterpretacje, ponowne odczytania oraz wielokrotne spojrzenia na utwory i postać poetki”, jak piszą we wstępie redaktorki tomu, Katarzyna Kuczyńska-Koschany i Katarzyna Szymańska.