INSTYTUT TEATRALNY Czwarty akt Wesela. Teatr polski wobec rewolucji 1905 roku Kuligowska-Korzeniewska Anna - motyleksiazkowe.pl
Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

Czwarty akt Wesela. Teatr polski wobec rewolucji 1905 roku Anna Kuligowska-Korzeniewska motyleksiazkowe.pl Zobacz większe

Czwarty akt Wesela. Teatr polski wobec rewolucji 1905 roku

Kuligowska-Korzeniewska Anna

978-83-67682-22-0

Nowy

INSTYTUT TEATRALNY

170 egz.

60,52 zł

89,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką

-32%

Autor Kuligowska-Korzeniewska Anna
Rok wydania 2023
Ilość stron 770
Szerokość (mm) 150
Wysokość (mm) 240
Grzbiet (mm) 45
Wymiary 150 x 240 x 45 mm
Oprawa twarda
Wydawca INSTYTUT TEATRALNY

Profesor Anna Kuligowska-Korzeniewska od wielu lat z pasją i kompetencją bada zagadnienie odbicia wydarzeń i programu rewolucji 1905 roku w polskim teatrze. Jej wieloletnie działania doprowadziły do obszernego opracowania,

w którym zawarła monograficzny obraz refleksów w teatrze polskim ważnego wydarzenia politycznego i społecznego, jakim niewątpliwie było „czwarte powstanie”. Czwarty akt „Wesela”. Teatr wobec rewolucji 1905 roku uzupełnia lukę w wiedzy o polskich dążeniach niepodległościowych, po raz pierwszy wiążąc je z życiem teatralnym.

Jest efektem wielkiej pracowitości i wiedzy Autorki, a także jej zaangażowania w pamięć o tradycjach patriotycznych w działaniach polskiego środowiska teatralnego.

— prof. dr hab. Lidia Kuchtówna

 

Anna Kuligowska-Korzeniewska przestudiowała rolę teatru i, szerzej, utworów dramatycznych, w rewolucji 1905–1907 r. w Polsce, także jej echa w późniejszej twórczości oraz na scenach. Ten porewolucyjny „remanent” jest również bardzo ważny. Niekiedy przychodzi znacznie później, jak gdyby przemyślenie zajmowało czas. Rewolucja z lat 1905–1907, będąca zarazem powstaniem narodowym, jest słabo obecna w polskiej tradycji. Ostatnio wzmacnia się zainteresowanie owym konfliktem. Stało się bardzo szczęśliwie, że Anna Kuligowska-Korzeniewska pochyliła się nad nim. Uczyniła to z nadzwyczajną znajomością faktografii i źródeł historycznych – co doceni zwłaszcza historyk, dobrze rozumiejący, ile pracy pociąga takie badanie.

— prof. dr hab. Marcin Kula

Anna Kuligowska-Korzeniewska, historyk teatru i dramatu. Wykładowca Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie i Uniwersytetu Łódzkiego. Główne kierunki zainteresowań: teatr łódzki, Teatr Narodowy, sceny żydowskie i wybitni artyści. Inicjatorka wielu rocznicowych obchodów i konferencji naukowych. Członek redakcji„Pamiętnika Teatralnego”, Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych, Łódzkiego Towarzystwa Naukowego, Polskiego Towarzystwa Badań Żydowskich, Canadian Association of Slavist, Rady Artystycznej Teatru Żydowskiego im. Kamińskich, Rady Naukowej Fundacji Dziedzictwo. W 2020 roku za publikację Polska „Szulamis”. Studia o teatrze polskim i żydowskim uhonorowana Nagrodą Specjalną miesięcznika „Teatr” „za ogromny wkład w budowanie historii teatru i dramatu polskiego, ze szczególnym uwzględnieniem prac poświęconych żydowskiej kulturze teatralnej w Polsce”. W roku 2023 Honorowa Przewodnicząca Roku Fredrowskiego w 230. rocznicę urodzin komediopisarza.

Produkty z tej samej kategorii