Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. | Zamknij |
Wydawcy
Ptaszkowska Anka
978-83-67598-01-9
Nowy
MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ W WARSZAWIE
61 Przedmiot egz.
Anka Ptaszkowska: galerzystka przekonana o tym, że sztuka to nie towar, i gotowa tego poglądu czynnie bronić. Mentorka nieznosząca naśladowców. Skrajna indywidualistka spełniająca się tylko w działaniach wspólnych. Ryzyko jest dla niej niezbędnym elementem tworzenia, a zabawa, psota i zadyma jawią się jako niezbywalna część życia.
30,60 zł
45,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Stan:
Ten produkt nie jest sprzedawany pojedynczo. Musisz wybrać co najmniej 1 sztuk tego produktu.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Autor | Ptaszkowska Anka |
Rok wydania | 2023 |
Ilość stron | 136 |
Szerokość (mm) | 125 |
Wysokość (mm) | 175 |
Grzbiet (mm) | 10 |
Wymiary | 125 x 175 x 10 mm |
Oprawa | miękka |
Data premiery | marzec 2023 |
Wydawca | MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ W WARSZAWIE |
Anka Ptaszkowska urodziła się w 1935 roku w Warszawie. Jest ważną postacią polskiej i francuskiej sceny artystycznej jako – jednocześnie – krytyczka, galerzystka, organizatorka wystaw i inicjatorka spotkań, a przede wszystkim „wspólniczka” kilkunastu artystów, w których twórczość się bez reszty zaangażowała.
Dom w Zalesiu – i jego pobocza to zatem opowieść o sztuce: to w Zalesiu po raz pierwszy pojawił się słynny niebieski pasek Edwarda Krasińskiego, tu Anka Ptaszkowska i Mariusz Tchorek napisali Teorię Miejsca, manifest, który wszedł do podręczników historii sztuki.
Ale jest to też opowieść o rodzinie (frapujący portret silnych „kobiet Mierzejewsko-Oxińskich”), przyjaciołach i o miejscu, w którym „każda czynność zmierzała do własnego apogeum – niejako samoczynnie”. Bo: „istniała intymna tajemnica Domu w Zalesiu, a było nią ukryte szaleństwo”.
Anka Ptaszkowska: galerzystka przekonana o tym, że sztuka to nie towar, i gotowa tego poglądu czynnie bronić. Mentorka nieznosząca naśladowców. Skrajna indywidualistka spełniająca się tylko w działaniach wspólnych. Ryzyko jest dla niej niezbędnym elementem tworzenia, a zabawa, psota i zadyma jawią się jako niezbywalna część życia.