Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. | Zamknij |
Wydawcy
MIASKOWSKA MARTA
978-83-67222-08-2
Nowy
10 Przedmiot egz.
Paradygmat sztuki nowych mediów w dobie web 2.0.
53,72 zł
79,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Stan:
Ten produkt nie jest sprzedawany pojedynczo. Musisz wybrać co najmniej 1 sztuk tego produktu.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Autor | MIASKOWSKA MARTA |
Rok wydania | 2022 |
Ilość stron | 200 |
Szerokość (mm) | 140 |
Wysokość (mm) | 170 |
Grzbiet (mm) | 15 |
Wymiary | 140 x 170 x 15 mm |
Oprawa | miękka ze skrzydełkami |
Wydawca | SILVA RERUM |
Pomnażające się obrazy stały się nieodłączną częścią wartkiego strumienia społecznej dyskusji, a tym samym trzonem masowej kultury wizualnej w nowym systemie komunikacji.
Z jednej strony, pokochaliśmy media społecznościowe, które pozwalają nam być zawsze w kontakcie i na bieżąco. Z drugiej zaś krytykujemy je za nadzór naszego życia i wytwarzanie fałszywych kanonów.
Niezależnie jednak od naszego stosunku do social mediów masowe zapotrzebowanie na obraz, rozmaite sposoby jego produkcji oraz obrotu wywarły znaczący wpływ na kulturę wizualną w ogóle, aktywizując działania artystów i teoretyków sztuki.
Książka ta podejmuje próbę zbadania tej przestrzeni i analizy nowych zjawisk, w oparciu o doświadczania sztuki „starych” nowych mediów, tych sprzed rewolucji 2.0 i sprzed powstania Internetu.
Choć „w sieci nic nie ginie”, to zmieniają się narzędzia i struktury komunikacji, a wraz ze strumieniem danych przesuwa się tablica obrazów, narażając wizualne wytwory na otchłań rozproszenia sieciowego. Próba usystematyzowania tych zjawisk w social net art ma nadzieję uchwycić twórcze działania w mediach społecznościowych na daną chwilę.
Marta Miaskowska - doktor sztuki, artystka multimedialna. Prowadzi Pracownię Działań Multimedialnych na Politechnice Łódzkiej. Autorka tekstów z zakresu sztuki nowych mediów. Liderka i realizatorka projektów krajowych i międzynarodowych z zakresu edukacji artystycznej. Nagradzana w konkursach plastycznych i filmowych. Stypendystka Kapituły im. Rodziny Kulczyków oraz Departamentu Kultury Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Uczestniczy w wystawach i pokazach krajowych oraz zagranicznych. Przez wiele lat związana z rynkiem mediów i produkcji filmowej. http://martamiaskowska.com