Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. | Zamknij |
Wydawcy
Mościcki Paweł
978-83-65304-53-7
Nowy
15 Przedmiot egz.
Jak patrzy uchodźca? Jak patrzeć na niego? W jaki sposób widzialność migracji wpływa na kulturę oraz wypracowane przez nią formy komunikacji i transmisji? Książka Migawki z tradycji uciśnionych jest poświęcona obrazom uchodźców, choć zaproponowana w niej perspektywa różni się od tej, jaka dominuje w głównym nurcie debaty publicznej.
24,48 zł
36,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Stan:
Ten produkt nie jest sprzedawany pojedynczo. Musisz wybrać co najmniej 1 sztuk tego produktu.
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Autor | Mościcki Paweł |
Ilość stron | 285 |
Wymiary | 145 x 205 mm, okładka miękka |
Oprawa | miękka |
Wydawca | KSIĄŻKA I PRASA |
Jak patrzy uchodźca? Jak patrzeć na niego? W jaki sposób widzialność migracji wpływa na kulturę oraz wypracowane przez nią formy komunikacji i transmisji? Książka Migawki z tradycji uciśnionych jest poświęcona obrazom uchodźców, choć zaproponowana w niej perspektywa różni się od tej, jaka dominuje w głównym nurcie debaty publicznej. Autor stara się przede wszystkim przesunąć akcent z migrantów rozumianych jako przedmiot reprezentacji, na doświadczenie wygnania jako coś, co każe przemyśleć na nowo podstawowe kategorie związane z funkcjonowaniem obrazów. Tym samym więc pokazuje uchodźców jako tych, których obecność stawia również pod znakiem zapytania dominujące modele wizualnych narracji i stojące za nimi relacje władzy.
Książka opowiada zarówno o artystach, którzy będąc emigrantami szukają nowego języka filmowego zdolnego opowiedzieć o dramacie wygnania, jak i o tych, którzy – pełni dyskrecji albo pełni gniewu – próbują za pomocą obrazów wykonać gest solidarności wobec „wyklętego ludu ziemi”. Ponadto książka ta dotyczy tradycji uciśnionych – tradycji podziemnej, zbuntowanej, wykluczonej, której żywotność starają się podtrzymywać niektórzy awangardowi filmowcy, fotografowie i artyści. Migawki z tradycji uciśnionych jest więc polemiczną historią patrzenia pokazującą, w jakim stopniu może być ono narzędziem wojny, a w jakim – troski.