Brak produktów
Wydawcy
W „Panu Profesorze” poznajemy historię jego błyskotliwej kariery uniwersyteckiej; a towarzysząc mu w pokonywaniu kolejnych szczebli akademickiej hierarchii, dokonujemy licznych i zgoła nieoczekiwanych odkryć. Odkrywamy, że meble w uczelnianych gabinetach są nieśmiertelne, a współczesna filozofia francuska stanowi jedynie wysublimowaną formę autoerotyzmu.
Pierwszy zbiór krótkiej prozy Anandy Devi opublikowany po polsku.
Ewa ze swych zgliszcz to poruszająca podróż po mrocznych zakątkach Mauritiusa, nieobecnych w podróżniczych przewodnikach i niedostępnych turystom. To również przenikliwy opis kształtowania się osobowości na marginesach społeczeństwa.
Autorzy prezentują dorobek wybitnych reżyserów i reżyserek, odkrywają mniej znane oblicza hongkońskiego kina gatunkowego, analizują kulisy produkcji, tworząc w ten sposób wielowątkową opowieść o żywotnej, zaskakującej i pełnej kontrastów kulturze filmowej Hongkongu.
„Na zbiór tekstów Marcina Królikowskiego składają się wiersze i krótkie utwory prozą, a granica między nimi nie zawsze jawi się jako czytelna i wyrazista. (...) Zawarte w tym zbiorze teksty intrygują, poruszają (a bywa, że wzruszają także!); czasami wręcz prowokują, a z całą pewnością – niepokoją” (Kazimierz Nowosielski)
We współczesnym świecie niewolnictwo jest procederem nielegalnym. Mimo to kilkadziesiąt milionów ludzi nadal wegetuje pod jarzmem tej prastarej formy opresji, a ich liczba nieustannie rośnie.
Książka otrzymała główną nagrodę w Konkursie Literackim Miasta Gdańska im. Bolesława Faca za rok 2016.
Zielone Sari to pierwsza powieść Anandy Devi przełożona na język polski; zaliczana jest do najważniejszych i najbardziej oryginalnych utworów maurytyjskiej pisarki. Ukazała się pierwotnie w wydawnictwie Gallimard (2009), w prestiżowej serii „Collection blanche”. W 2010 roku została wyróżniona nagrodą Prix Louis-Guilloux.
„Krzesło Diavellego” to magiczna-groteskowa powieść sensacyjna, rozgrywająca się na przestrzeni kilku stuleci w historycznych realiach Gdańska.
Rozmowa z Pedrem Costą – portugalskim reżyserem i scenarzystą, jedną z największych osobowości europejskiego kina, twórcą prawdziwie niezależnym. Costa opowiada o tym, jak powstaje jego minimalistyczne, alegoryczne, a zarazem polityczne kino, dotykające postkolonialnych traum i sytuujące się konsekwentnie po stronie ludzi wykluczonych, niewidzialnych dla systemu.
Autobiografia jednego z najoryginalniejszych twórców światowego kina, autora takich arcydzieł jak Nie oglądaj się teraz, Walkabout czy Człowiek, który spadł na ziemię. Roeg to reżyser z pasją burzący porządek klasycznej narracji, mistrz montażu, wybitny stylista.
Agata Pyzik przypatruje się przeszłości i współczesności naszego kontynentu, aby odkryć sekretną historię Europy Wschodniej oraz jej bolesnych związków z Zachodem.
Mikrofony zbierają więcej, niż chcielibyśmy przyznać. W nagraniach odbijają się nasze pragnienia i sprzeczności. Refleksja o field recordings – o słuchaniu „na faktach” – nie mogła trafić na dogodniejszy moment. Wygląda na to, że świat właśnie kończy się upłynniać, a może już spod nas wyparowuje.
Mario Vargas Llosa, laureat literackiej Nagrody Nobla w 2010 roku, znany jest w Polsce głównie jako prozaik. To jednak tylko jeden obszar jego twórczości pisarskiej. Drugi, pod względem liczby zadrukowanych stron prawdopodobnie obszerniejszy, stanowią teksty niebeletrystyczne, czyli eseje, publicystyka, artykuły prasowe, szkice literaturoznawcze czy przedmowy do cudzych książek.
„Czereśnie będą dziczeć to zbiór krótkich opowiadań, których bohaterami są zwykli ludzie, próbujący odnaleźć się w niezwyczajnych dla siebie warunkach". Książka otrzymała główną nagrodę w Konkursie Literackim Miasta Gdańska im. Bolesława Faca za rok 2016.
11 milionów koniowatych, 100 tysięcy psów, 200 tysięcy gołębi – to szacunkowa liczba zwierząt, które w czasie pierwszej wojny światowej służyły w szeregach walczących armii. Wojna z lat 1914–1918 była pierwszym konfliktem zbrojnym, w którym zwierzęta na tak wielką skalę zaciągano do wojska, ażeby służyły człowiekowi: nosząc, ciągnąc, pilnując, chroniąc, informując…
Kino jest poetycką siłą. A kamera – poetycką bronią. Dokładnie w takim znaczeniu, jak ujął to Kafka, pisząc: »Książka powinna być jak siekiera, która rozbija zamarznięte morze wewnątrz nas«. Ja także wierzę, że film powinien być jak siekiera rozłupująca zamarznięte morze naszego wnętrza” – mówi Fred Kelemen, wybitny niemiecki reżyser i operator, bohater książki „W blasku ciemności”.
Pierwsza na świecie monografia poświęcona kinu Islandii. Zawiera opis blisko stu filmów: od pierwszych dokumentów sprzed 110 lat aż po najnowsze produkcje fabularne, licznie nagradzane na festiwalach filmowych całego świata.
W 1980 roku Fernanda Pivano, znana krytyczka literacka, tłumaczka i pisarka, wybrała się do Stanów Zjednoczonych, aby przeprowadzić wywiad z Charlesem Bukowskim – jednym z najbardziej oryginalnych pisarzy amerykańskich. Książka „Śmieję się z bogami” jest wiernym zapisem tamtego spotkania, zawiera również osobisty komentarz rozmówczyni pisarza.
Jesienią 1980 roku Julio Cortázar przybył na uniwersytet w Berkeley, aby wygłosić cykl wykładów dla studentów.
W jaki sposób mówić dzieciom i młodzieży o Zagładzie Żydów – temacie, którego rozmiary i groza wydają się niepojęte nawet dla dorosłych?
Powieść satyryczno-obyczajowa, zwyciężczyni Konkursu Literackiego Miasta Gdańska im. Bolesława Faca za rok 2014. Obiektem ironicznego opisu jest u Szalszy ludzka głupota, zmanipulowana przez media świadomość dzisiejszego człowieka i powierzchowność międzyludzkich relacji.
Kiedy rozmawiamy o muzyce, nie mamy na myśli instrumentów czy fal akustycznych. Chcemy raczej wyrazić odczucia, jakie wywołuje w nas słuchanie. Problem polega na tym, że ani dźwięków, ani emocji nie da się spisywać na bieżąco. Następstwo wrażeń wyprzedza najszybsze pióro...
Ruch frankistowski stał się na przełomie XVIII i XIX wieku prawdziwąsensacją. Interesowali się nim władcy europejskich mocarstw oraznajznamienitsi przedstawiciele świata kultury, polityki i życiapublicznego...
Napisana w formie popularyzatorskiego przewodnika książka Borchardta jest świadectwem rewolucyjnych zmian w myśleniu o muzyce, jakie dokonały się po drugiej wojnie światowej...
„Żywe zwierzę – postuluje Éric Baratay – nie może nadal być białą plamą historii”. Nowatorstwo tej pracy z dziedziny animal studies polega na całkowicie odmiennym spojrzeniu na dzieje naszej cywilizacji...
Jarosław Iwaszkiewicz uczynił przemijanie, starość i śmierć jednym z najważniejszych tematów swojej twórczości. Mimo to ów obszar zainteresowań pisarza pozostaje wciąż niedostatecznie zbadany. Ową lukę próbuje wypełnić książka Józefa Majewskiego...
Analizując polskie tłumaczenia utworów z literatury francuskiej, hiszpańskiej i latynoamerykańskiej, autor omawia elementy warsztatu translatorskiego, wskazuje — na przykładach — aspekty...
Esej Rafała Księżyka to pierwsza w Polsce monografia jednego z najważniejszych pisarzy amerykańskich XX wieku. Za Burroughsem ciągnie się czarna legenda ćpuna, pedała i zabójcy, eksploratora granic narkotycznego uzależnienia...
W 2011 roku Georges Didi-Huberman przyjechał do muzeum-obozu w Oświęcimiu-Brzezince. Pokłosiem tej podróży jest Kora — esej fotograficzno-słowny, próba opisu nieobecnego, wyobrażenia niewyobrażalnego...