Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

Widzialność obrazu Historia i perspektywy estetyki formalnej Zobacz większe

Widzialność obrazu Historia i perspektywy estetyki formalnej (twarda)

Lambert Wiesing

978-83-7459-058-7

Nowy

OFICYNA NAUKOWA ENS

Książka jest rekonstrukcją filozoficznego podłoża, na którym rodzą się nowe formy obrazów w XX wieku. Sku­piając uwagę na zagadnieniu widzialności obrazu, autor wskazuje na wewnętrzną konieczność, z jaką następuje rozwój twórczości od malarstwa Dawnych Mistrzów do wideoklipu, od abstrakcyjnego kolażu do cyfrowej sy­mulacji.

Więcej szczegółów

44,88 zł

66,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką

-32%

Stan: Ten produkt nie występuje w magazynie

Autor Lambert Wiesing
Ilość stron 393
Wymiary 130x205 mm, okładka twarda
Oprawa twarda
Wydawca OFICYNA NAUKOWA ENS

Książka jest rekonstrukcją filozoficznego podłoża, na którym rodzą się nowe formy obrazów w XX wieku. Sku­piając uwagę na zagadnieniu widzialności obrazu, autor wskazuje na wewnętrzną konieczność, z jaką następuje rozwój twórczości od malarstwa Dawnych Mistrzów do wideoklipu, od abstrakcyjnego kolażu do cyfrowej sy­mulacji. Tę wizję rozwoju sztuki wspiera argumentami zaczerpniętymi z dorobku estetyki formalnej, dotąd czę­sto nie docenianej. Za reprezentatywnych myślicieli tego nurtu estetyki uznał sześciu uprawiających ją filozofów XIX i XX wieku:

Roberta Zimmermanna (1824-1898), Alois Riegla (1858-1905), Heinricha Wólfflina (1864-1945), Konrada Fiedlera (1841-1895) Maurice'a Merleau-Ponty'ego (1908-1961), Charles'a Williama Morrisa (1901-1979).

Omówienie ich koncepcji w sześciu kolejnych roz­działów książki pozwoliło autorowi przedstawić pojęcia i kategorie stosowane w nowoczesnej teorii obrazu oraz ujawnić widzialne i semiotyczne cechy szczególne roz­maitych form obrazowych. Lektura książki może okazać się zaskakującą, ujawnia bowiem procesy prowadzące do wyników — wydawałoby się — nieprzewidywalnych. Jest adresowana w równej mierze do filozofów, znawców sztuki, teoretyków mediów, co do artystów i designerów.

Nazwa producenta OFICYNA NAUKOWA Elżbieta Nowakowska-Sołtan
Miasto Długa Szlachecka
Ulica, numer domu i lokalu Leśna 17
Kod pocztowy 05-071
Kontakt mailowy esoltan@data.pl
Kraj pochodzenia Polska
Kraj produkcji Polska

Produkty z tej samej kategorii