Brak produktów
Zobacz większe
Stanisławska Marta
978-83-68368-63-5
Nowy
34 egz.
27,85 zł
40,95 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
| Autor | Stanisławska Marta |
| Rok wydania | 2025 |
| Ilość stron | 170 |
| Szerokość (mm) | 165 |
| Wysokość (mm) | 235 |
| Grzbiet (mm) | 5 |
| Wymiary | 165 x 235 x 5 mm |
| Oprawa | miękka |
| Wydawca | FNCE |
Małe gospodarstwa jeździeckie stanowią istotny, choć nadal niedostatecznie rozpoznany segment polskiej gospodarki wiejskiej. Łącząc funkcje rolnicze, edukacyjne, rekreacyjne i terapeutyczne, wpisują się one w ideę wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich, generując dochody, aktywizując społeczności lokalne i wykorzystując istniejącą infrastrukturę wiejską. Pomimo tej roli, sektor ten funkcjonuje w stanie niepełnej przejrzystości instytucjonalnej i podatkowej – na styku działalności rolniczej i gospodarczej, pomiędzy różnymi formami opodatkowania i klasyfikacjami usług. Brakuje jednoznacznych regulacji, a praktyka stosowania przepisów podatkowych budzi liczne wątpliwości zarówno wśród właścicieli tych ośrodków, jak i organów administracji podatkowej.
Liczne dylematy pojawiają się m.in. w odniesieniu do kwalifikacji działalności jako rolniczej (objętej podatkiem rolnym i systemem KRUS) bądź pozarolniczej (wymagającej rejestracji działalności gospodarczej), wyboru formy opodatkowania (ryczałt, skala podatkowa, podatek liniowy), zasad rozliczania VAT (w tym korzystania ze zwolnień i prawa do odliczeń) czy możliwości skorzystania z dostępnych ulg inwestycyjnych. W konsekwencji ośrodki jeździeckie często podejmują decyzje podatkowe nie na podstawie racjonalnej analizy, lecz z obawy przed konsekwencjami błędnej klasyfikacji lub nadmiernym obciążeniem administracyjnym. (…)
Celem głównym pracy jest ocena wpływu systemu podatkowego na funkcjonowanie małych gospodarstw jeździeckich w Polsce. Praca ma charakter interdyscyplinarny – łączy podejście prawne, ekonomiczne i empiryczne – i zmierza do sformułowania zarówno diagnozy systemowej, jak i propozycji rozwiązań dostosowanych do specyfiki sektora. (…)
Zamierzeniem autorki było nie tylko udzielenie odpowiedzi na pytania badawcze oraz empiryczna weryfikacja przyjętych hipotez, ale również za-proponowanie konkretnych rekomendacji dla praktyki – zarówno dla właścicieli małych ośrodków jeździeckich, jak i dla administracji skarbowej oraz ustawodawcy.
| Nazwa producenta | WYDAWNICTWO MARGINESY SP. Z O.O. |
| Miasto | WARSZAWA |
| Ulica, numer domu i lokalu | Mierosławskiego 11A |
| Kod pocztowy | 01-527 |
| Kraj pochodzenia | Polska |
| Kraj produkcji | Polska |