ADPUBLIK
Brak produktów
Zobacz większe
Żmirić Zoran
978-83-934640-4-3
Nowy
38 egz.
„Blockbuster” to powieść antywojenna, chociaż jej akcja rozgrywa się podczas wojny. Oprócz porywającej akcji rodem z hollywoodzkich filmów sensacyjnych, zawiera także pogłębioną analizę psychologiczną postaci, która skłania do refleksji nad kondycją i powołaniem człowieka...
18,29 zł
26,90 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
| Autor | Żmirić Zoran |
| Ilość stron | 212 |
| Wymiary | 120 x 190 mm |
| Wydawca | ADPUBLIK |
„Blockbuster” to powieść antywojenna, chociaż jej akcja rozgrywa się podczas wojny. Oprócz porywającej akcji rodem z hollywoodzkich filmów sensacyjnych, zawiera także pogłębioną analizę psychologiczną postaci, która skłania do refleksji nad kondycją i powołaniem człowieka. Stawia pytanie: czy zabijanie jest naturalnym powołaniem człowieka? Może niektórzy z nas urodzili się wyłącznie po to, by zadawać śmierć?
Powieść wyróżniana w Chorwacji wieloma prestiżowymi nagrodami w dziedzinie prozy. Została wydrukowana również w alfabecie Braille’a.
„Blockbuster” to jedna z najbardziej przejmujących, wstrząsających, krwawych i przesyconych symbolami powieści wojennych, jakie przeczytałem w swoim
życiu”.
Davor Šišović
„Ocena wojny dokonana przez Žmiricia pod względem ideologicznym jest niepoprawna politycznie. Bohaterowie Žmiricia przesiąknięci są brutalnością i
energią do szpiku kości. Nie urodzili się tacy, lecz zostali ukształtowani przez okoliczności, które piętnują wszystko, nawet całkowicie niewinne idee o
wojnach, które ludzie prowadzą w obronie ojczyzny. To proza niemalże utopijnej (antywojennej) agitacji”.
Ervin Jahić
„Wojna według Žmiricia jest przede wszystkim brutalna, wyobcowująca i szczera – z jednej strony napiętnowana absurdem Batalionu Pancernego Józefa
Skvoreckiego z filmu Vrdoljaka Na górze rośnie zielony las: z nieprzyjacielem nie wolno rozmawiać, bo może się okazać, że jest… twoim krewnym. Tak
postawiony dyskurs plasuje powieść pośród najlepszych dzieł o tematyce wojennej, powstałych na naszych terenach w ciągu ostatnich dwudziestu lat”.
Matko Vladanović