FUNDACJA BIURO SZTUKI
Zobacz większe
GRZEGORZEWSKA ANTONINA
978-83-962829-0-3
Nowy
72 egz.
Scena w Onym. Drugim Powrocie Odysa była Amsterdamem, chronionym przed morzem kontrolowanym systemem zapór, otwieranych tylko w trakcie odpływów. Odys jest na mieliźnie, stąd jego powolne umieranie. [...]
Po śmierci ojca tamy zostały otwarte i to morze, czekające na ujście z kulis, zalało teatr.
13,60 zł
20,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
| Autor | GRZEGORZEWSKA ANTONINA |
| Rok wydania | 2021 |
| Ilość stron | 60 |
| Szerokość (mm) | 127 |
| Wysokość (mm) | 200 |
| Grzbiet (mm) | 6 |
| Wymiary | 127 x 200 x 6 mm |
| Oprawa | miękka |
| Wydawca | FUNDACJA BIURO SZTUKI |
Erudycyjny esej o nieoczywistych związkach teatru i morza, sceny i żywiołu wody w twórczości Jerzego Grzegorzewskiego. Córka reżysera, dramatopisarka znana m.in. z Ifigenii i Migreny, operuje tu językiem gęstym, pełnym intelektualnych nawiązań, a zarazem poetyckim, literacko fascynującym.
„Scena w Onym, Drugim Powrocie Odysa była Amsterdamem, chronionym przed morzem kontrolowanym systemem zapór, otwieranych tylko w trakcie odpływów. Odys jest na mieliźnie, stąd jego powolne umieranie. [...]
Po śmierci ojca tamy zostały otwarte i to morze, czekające na ujście z kulis, zalało teatr.
Pływające na jego dnie trupy z przeszłości, wspomnienia scen, spektakli, aktorów, scenografii, muzycznych wariacji, są zadziwiająco zakonserwowane. Przed zapomnieniem chroni je właśnie słona woda, nic innego”.
(fragment książki)