Brak produktów
Wydawcy
Mit i rzeczywistość u Słowian Południowych. [Rozproszone teksty epickie i liryczne. Zapisy terenowe]. Struktura społeczna i rytuał we wsi macedońskiej.Seria Studia Etnosocjologiczne 2
Przedmiotem książki jest etnograficzny opis systemu magiczno-religijnego niewielkiego ludu bałkańskiego, zamieszkującego górską kotlinę Porecza — kraju położonego w masywach górskich północno-zachodniej Macedonii, w zachodniej części Półwyspu Bałkańskiego.Seria Studia Etnosocjologiczne 2
Przełożyła: Katarzyna MarczewskaIlustracje: Christiane Galmiche
Bohumila Hrabala i Umberta Eco łączyć może bodaj tylko późny debiut. Obaj weszli w świat literackiej prozy narracyjnej u progu tak zwanego wieku Abrahamowego.
Analiza opowieści o własnym życiu z wykorzystaniem narzędzi teorii literatury. Założenia i metoda
Informacja to nie komunikacja. To komunikacja, a nie informacja stanowi dziś prawdziwe wyzwanie. Informacje już nie wystarczają, aby zaistniała komunikacja
Klasa robotnicza w takiej postaci, jaka się ukształtowała w XIX wieku — jako „stały punkt odniesienia, centralny problem, zdolny długotrwale mobilizować umysły i serca” — przestała istnieć. Co pozostało z tej „klasy”?
Mechanizmy, uzasadnienia, strategie dyskursywne
Fiasko różnych nowoczesnych sposobów podejścia do koncepcji uzasadniania mogłoby wskazywać na to, że pytanie o uzasadnienie sądów moralnych, jeśli nie ma być rozumiane tak jak w koncepcjach tradycjonalistycznych w sposób względny, jest chimerą.
Niniejsza książka jest próbą przybliżenia splotu socjologii i spółdzielczości, a więc ukazania styku teorii naukowej i kolektywnego działania.
Spółdzielczość pracy jest swoistym systemem zatrudnienia pracy, opartej na pełnym samorządzie dobrowolnie zrzeszonych pracowników. Jest ona systemem doskonalszym od panującego dziś systemu najemnictwa i lepiej od niego odpowiada warunkom, potrzebom i tendencjom rozwojowym obecnej epoki.
W retoryce chodzi o to, by publiczność przekonać do dowolnego poglądu.
Autor w książce Topografia obcego przedstawia zarys fenomenologicznej koncepcji obcego To co obce jest dla Autora pojęciem tyleż filozoficznym, co psychologicznym, nbsp; nbsp;
„Czy Kaliope, która opisuje życie miłosne swoich afrodyt i persefon – non stop zajmuje się ich seksem – jest świadoma tego, że stale przegrywa?”. Dlaczego autorki prozy skupionej na relacjach intymnych kobiety współczesnej tylko w drodze wyjątku od reguły kreują świat szczęsnych doznań i dlaczego tak rzadko czynią to w sposób kunsztowny?
Książka jest kompletną, interdyscyplinarną monografią opisującą złożone zjawisko społeczne, jakim jest środowisko Wyścigów. Daje wgląd w życie niewielkiej społeczności mieszkającej w wyodrębnionej przestrzeni, która przez dziesiątki lat w zmieniających się warunkach zewnętrznych wytworzyła własny społeczny mikroświat.
Zebrane tu teksty stanowią próby podjęte w imię filozoficznej obrony rozumu - niewczesne w dobie, gdy krytyka rozumu jest wszechobecna, a jej radykalizmu nie sposób przelicytować.
"Trzeba wciąż do znudzenia powtarzać, że nie ma żadnych<< wyższych wartości >>, które w jakikolwiek sposób mogłyby poświadczyć jakąś przewagę siermiężnej i zapyziałej nieudolności nad tym, co dojrzałe, normalne i racjonalne. [...]
Nominalista lingwistyczny argumentuje poprzez okazywanie, że można - mówiąc w proponowany przez nieago sposób - parafrazować omszałe ze starości problemy filozoficzne
Gdzie zachwyca nas od pokoleń Alicja Lewisa Carrolla? Oczywiście W Krainie Czarów i Po drugiej stronie lustra. A groźny i nieuchwytny Żmirłacz?
Sojusz serc i kieszeni" tak o spółdzielniach spożywców pisał jeden z ojców założycieli Społem" Stanisław Wojciechowski.
Jest to książka etnograficzna o prawdzie współczesnej wsi.
Książka zawiera szesnaście esejów. Prawie wszystkie poruszają wprost lub pośrednio temat doświadczenia. Doświadczenia doznawanego w życiu wewnętrznym oraz w relacjach międzyludzkich. Wyrażanego w twórczości artystycznej i naukowej, a także w życiu codziennym.
Prezentowana książka jest pierwszą monografią dotyczącą żydowskiego ruchu spółdzielczego i obecności syjonistycznych idei kooperatywnych w Polsce pierwszej połowy XX wieku, a także pierwszym wyborem źródeł na ten temat.
Wszystko, co żyje — podobnie jak my, ludzie — do czegoś dąży. Uznanie tego stanu rzeczy należy do istoty człowieczeństwa i w liczącej przeszło dwa tysiące lat tradycji filozoficznego myślenia zadomowiło się jako stały temat refleksji.
Autor polemizując z wieloma stereotypami recepcji heglizmu (krytyką z pozycji antymarksowskich i Popperowskich) wykorzystuje kategorie filozofii społecznej.
Filozoficzna synteza Wehlera [...] jest rzetelnym l pożytecznym kompendium wiedzy nieodzownej nie tylko w podstawowym studium filozofii, ale też będzie zapewne żywo interesującą lekturą dla wszystkich, którzy pragną świadomie przeżywać racjonalizować czasy, w których przyszło nam żyć.
Książka prezentuje ideowe podstawy polskiego kooperatyzmu mieszkaniowego - ruchu, który sięgał po wzorce awangardowego budownictwa szkół "de Stijl", "Bauhausu" i Le Corbusiera, ale jednocześnie wypracowywał własne idee, oparte na rozwiązywaniu lokalnych problemów.
Pytanie o szczęście jest abstrakcyjne, jeśli stawiamy je w oderwaniu od pytania o nieszczęście.
W retoryce chodzi o to, by publiczność przekonać do dowolnego poglądu.