Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. | Zamknij |
Wydawcy
Skarbek Karolina, Wrońska Irmina
978-83-67101-64-6
Nowy
0 Przedmiot egz.
Wydanie VI
38,08 zł
56,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Stan: Ten produkt nie występuje w magazynie
Ten produkt nie jest sprzedawany pojedynczo. Musisz wybrać co najmniej 1 sztuk tego produktu.
Niedostępny
Ostatnie egzemplarze!
Data dostępności:
Autor | Skarbek Karolina, Wrońska Irmina |
Rok wydania | 2023 |
Ilość stron | 200 |
Szerokość (mm) | 170 |
Wysokość (mm) | 240 |
Grzbiet (mm) | 12 |
Wymiary | 170 x 240 x 12 mm |
Oprawa | miękka |
Wydawca | BLIŻEJ PRZEDSZKOLA |
Ta publikacja bogaty zbiór doświadczenia zdobytego przez Autorki w trakcie wieloletniej praktyki psychologicznej w pracy z dziećmi przedszkolnymi i nauczycielami, oparty dodatkowo o fachową literaturę z zakresu psychologii i pedagogiki. Jest zachętą do indywidualnego traktowania każdego dziecka i uwrażliwia na konieczność postrzegania go w szerszym kontekście uwarunkowań biologicznych i środowiskowych.
W jaki sposób ta publikacja pomoże nauczycielom?
przybliży pojęcie i metody diagnozy funkcjonalnej;
uporządkuje wiedzę z zakresu prawidłowości i rozwoju dziecka w poszczególnych sferach;
rozwinie umiejętności konstruowania prób diagnostycznych do oceny rozwoju dziecka;
omówi ogólne zasady dotyczące organizowania działań wspierających rozwój dziecka;
przedstawi zagadnienia dotyczące planowania terapii i doboru odpowiednich ćwiczeń;
pokaże, jak można organizować działania wspierające w sposób praktyczny, krok po kroku.
Do książki zostały dołączone gotowe arkusze diagnostyczne z podziałem na sfery dla poszczególnych etapów wiekowych. Nauczyciel może z nich skorzystać, wykorzystując tylko interesujące go zakresy, np. wybrać zadania do oceny wyłącznie jednej lub dwóch, czy trzech sfer. Może też wybierać zadania dla dzieci młodszych lub starszych – odpowiednio do potrzeb i stawianych sobie pytań diagnostycznych. Arkusze te znajdują się w części książki zatytułowanej "Aneks", można je także pobrać na swój komputer w celu edycji i samodzielnego wydrukowania.
***
Z recenzji prof. zwycz. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej:
Do zakresu obowiązków nauczycieli przedszkola należy – oprócz wychowania i kształcenia – wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci, korygowanie ewentualnych deficytów oraz rozwijanie uzdolnień młodszych i starszych przedszkolaków. Wymaga to niebanalnej wiedzy i umiejętności, a także dobrego rozeznania w obowiązujących rozporządzeniach władz oświatowych. Pomoże w tym książka Karoliny Skarbek i Irminy Wrońskiej. Zawiera bowiem omówienie ważniejszych zakresów i form pomocy psychologicznej i pedagogicznej w placówkach wychowania przedszkolnego.
Ponieważ nie sposób w jednej publikacji omówić tak obszernej wiedzy, Autorki podają dokładne dane, gdzie Czytelnik znajdzie potrzebne informacje oraz scenariusze przydatne w diagnozie i terapii dzieci. W książce znajdują się też wzory arkuszy diagnostycznych i szczegółowe wskazówki, jak z nich korzystać. Dlatego rekomenduję tę książkę studentom i nauczycielom, a także innym specjalistom, którzy na co dzień zajmują się przedszkolakami.