WSIP Oblicza epok 3.2 Język polski Podręcznik Liceum i technikum Zakres podstawowy i rozszerzony NOWA EDYCJA Dariusz Chemperek, Adam Kalbarczyk, Dariusz Trześniowski - motyleksiazkowe.pl
Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

Oblicza epok 3.2 Język polski Podręcznik Zakres podstawowy i rozszerzony NOWA EDYCJA motyleksiazkowe.pl Zobacz większe

Oblicza epok 3.2 Język polski Podręcznik Liceum i technikum Zakres podstawowy i rozszerzony NOWA EDYCJA

Dariusz Chemperek, Adam Kalbarczyk, Dariusz Trześniowski

9788302219382

Nowy

WSIP

1 Przedmiot

Nr dopuszczenia MEN: 952/6/2024/z1

Więcej szczegółów

54,53 zł

57,40 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką

-5%

Produkt dostępny tylko na fakturę.

Ostatnie egzemplarze!

Autor Dariusz Chemperek, Adam Kalbarczyk, Dariusz Trześniowski
Rok wydania 2024
Ilość stron 392
Szerokość (mm) 205
Wysokość (mm) 260
Grzbiet (mm) 14
Wymiary 205 x 260 x 14 mm
Oprawa miękka ze skrzydełkami
Faktura TAK
Wydawca WSIP

Nr dopuszczenia MEN: 952/6/2024/z1

Podręcznik obejmuje literaturę dwudziestolecia międzywojennego: zawiera teksty poetów Skamandra, twórców awangardowych, Witkacego i Schulza oraz literaturę wojenną.
Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na jednostki lekcyjne. Wiedza teoretyczna o epoce jest ściśle powiązana z umiejętnościami praktycznymi, gdyż materiał jest realizowany przede wszystkim metodą pogłębionej analizy i interpretacji tekstu – rozpoczynające każdą lekcję komentarze, przydatne wyjaśnienia pojęć kluczowych oraz zadania pod tekstami umożliwiają wnikliwe odczytanie utworów, uczą umiejętności interpretacyjnych, uwrażliwiają na zapisane w tekstach wartości (sekcja Wartości i postawy), rozwijają umiejętności retoryczne uczniów (m.in. argumentowanie, uzasadnianie opinii, dyskusja wokół postawionego problemu), a także pozwalają na integrację treści (w lekcjach literacko-kulturowych wyróżniono kolorystycznie polecenia dotyczące nauki o języku; zaproponowano polecenia dotyczące tworzenia wypowiedzi pisemnych i samokształcące zadania projektowe odnoszące się do problematyki omówionych tekstów).
By pokazać uczniom aktualność dawnej literatury teksty z epoki zestawiono ze współczesnymi kontekstami, również z kultury popularnej – dobranymi zarówno ze względu na podobieństwo motywów, jak i zróżnicowanie środków wyrazu (m.in. film, muzyka, teatr, sztuki plastyczne, street art).
Podręcznik wzbogacają miniprzewodniki, pozwalające zebrać i usystematyzować wiedzę, a także blok powtórzeniowy, składający się ze schematu zawierającego najważniejsze informacje o omówionych lekturach. Zwieńczeniem każdego działu są bloki Tworzenie własnego tekstu. Notatka syntetyzująca (teksty proponowane uczniowi są zaczerpnięte ze współczesnej prasy i dotyczą najistotniejszych spraw dyskutowanych publicznie). Uwaga, teksty nie dotyczą literatury, a szeroko pojętej kultury i spraw społecznych.

Produkty z tej samej kategorii