WSIP
Brak produktów
Wydawcy
Dariusz Chemperek, Adam Kalbarczyk, Dariusz Trześniowski
9788302219382
Nowy
1 Przedmiot
Nr dopuszczenia MEN: 952/6/2024/z1
54,53 zł
57,40 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-5%
Ostatnie egzemplarze!
Autor | Dariusz Chemperek, Adam Kalbarczyk, Dariusz Trześniowski |
Rok wydania | 2024 |
Ilość stron | 392 |
Szerokość (mm) | 205 |
Wysokość (mm) | 260 |
Grzbiet (mm) | 14 |
Wymiary | 205 x 260 x 14 mm |
Oprawa | miękka ze skrzydełkami |
Faktura | TAK |
Wydawca | WSIP |
Nr dopuszczenia MEN: 952/6/2024/z1
Podręcznik obejmuje literaturę dwudziestolecia międzywojennego: zawiera teksty poetów Skamandra, twórców awangardowych, Witkacego i Schulza oraz literaturę wojenną.
Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na jednostki lekcyjne. Wiedza teoretyczna o epoce jest ściśle powiązana z umiejętnościami praktycznymi, gdyż materiał jest realizowany przede wszystkim metodą pogłębionej analizy i interpretacji tekstu – rozpoczynające każdą lekcję komentarze, przydatne wyjaśnienia pojęć kluczowych oraz zadania pod tekstami umożliwiają wnikliwe odczytanie utworów, uczą umiejętności interpretacyjnych, uwrażliwiają na zapisane w tekstach wartości (sekcja Wartości i postawy), rozwijają umiejętności retoryczne uczniów (m.in. argumentowanie, uzasadnianie opinii, dyskusja wokół postawionego problemu), a także pozwalają na integrację treści (w lekcjach literacko-kulturowych wyróżniono kolorystycznie polecenia dotyczące nauki o języku; zaproponowano polecenia dotyczące tworzenia wypowiedzi pisemnych i samokształcące zadania projektowe odnoszące się do problematyki omówionych tekstów).
By pokazać uczniom aktualność dawnej literatury teksty z epoki zestawiono ze współczesnymi kontekstami, również z kultury popularnej – dobranymi zarówno ze względu na podobieństwo motywów, jak i zróżnicowanie środków wyrazu (m.in. film, muzyka, teatr, sztuki plastyczne, street art).
Podręcznik wzbogacają miniprzewodniki, pozwalające zebrać i usystematyzować wiedzę, a także blok powtórzeniowy, składający się ze schematu zawierającego najważniejsze informacje o omówionych lekturach. Zwieńczeniem każdego działu są bloki Tworzenie własnego tekstu. Notatka syntetyzująca (teksty proponowane uczniowi są zaczerpnięte ze współczesnej prasy i dotyczą najistotniejszych spraw dyskutowanych publicznie). Uwaga, teksty nie dotyczą literatury, a szeroko pojętej kultury i spraw społecznych.