VON BOROWIECKY Autofatike O możliwości określenia nie-apofatycznej i nie-katafatycznej teologii DYDAK RYCYK KONRAD - motyleksiazkowe.pl
Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

Autofatike O możliwości określenia nie-apofatycznej i nie-katafatycznej teologii Konrad Dydak Rycyk motyleksiazkowe.pl Zobacz większe

Autofatike O możliwości określenia nie-apofatycznej i nie-katafatycznej teologii

DYDAK RYCYK KONRAD

9788368105070

Nowy

VON BOROWIECKY

21 egz.

20,33 zł

29,90 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką

-32%

Autor DYDAK RYCYK KONRAD
Rok wydania 2024
Ilość stron 134
Szerokość (mm) 143
Wysokość (mm) 200
Grzbiet (mm) 7
Wymiary 143 x 200 x 7 mm
Oprawa miękka
Wydawca VON BOROWIECKY

Czym jest — albo pewnie lepiej zapytać — czym mogłaby być tytułowa ΑΥΤΟΦΑΤΙΚΗ? Na czym właściwie może polegać zadana w tytule autofatyczność? Co takiego dokładnie oznacza (ewentualne) sumienne uwzględnienie jej zasad i wymogów w ramach wywodów filozoficznych i teologicznych?
Prezentowane Czytelnikom studium albo rozprawka nie rości sobie z oczywistych powodów praw do formułowania wniosków, które w ich przedmiocie zamykają jakikolwiek dalszy dyskurs. Nie pretenduje również do udzielenia jakichkolwiek ostatecznych odpowiedzi. Przeciwnie. Pozostaje jedynie próbą odpowiedzi na pytanie o możliwość określenia „teologii trzeciej”: teologii nie–apofatycznej i nie–katafatycznej. Próbą odpowiedzi na pytanie, co takiego niesie ze sobą — o ile możliwe jest w ogóle jej wstępne sformułowanie — tytułowa αὐτοφατικη,. Jeśli bowiem jest to możliwe, to wydaje się, że postulowana teologia autofatyczna jest czymś, co dopiero przed nami…
Jeśli αὐτοφατικη, jest rzeczywiście tym, co dopiero przed nami, to jednocześnie nie sposób jej wyczerpać na kartach tej rozprawki. Można jedynie — zgodnie z tytułem — podjąć się rozpatrywania możliwości jej określenia, albo podjąć próbę jej określenia w jej własnych początkach, u jej progów; albo przedstawić ją niczym coś zamyślanego i zamierzane¬go: jak dźwięk albo obraz. To studium to jedynie przedpisek (antescriptum), preludium, albo — nawiązując do greckiej ikonografii — pierwsze obrazowanie, protoeikadzon.

Produkty z tej samej kategorii