Brak produktów
Zobacz większe
MAGIER PIOTR
978-83-7306-756-1
Nowy
10 egz.
Prezentowana publikacja stanowi próbę (l’essai) określenia istoty antypedagogiki i możliwości percepcji jej tez.
40,12 zł
59,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
| Autor | MAGIER PIOTR |
| Rok wydania | 2016 |
| Ilość stron | 290 |
| Szerokość (mm) | 172 |
| Wysokość (mm) | 242 |
| Grzbiet (mm) | 18 |
| Wymiary | 172 x 242 x 18 mm |
| Oprawa | miękka |
| Wydawca | TOWARZYSTWO NAUKOWE KUL |
Począwszy od lat sześćdziesiątych XX wieku, w kulturze euroatlantyckiej rozpowszechnia się idea rezygnacji z wychowania i zastąpienia go relacją „przyjaźń z dziećmi”, pogląd kluczowy dla nurtów określanych jako „antypedagogika”. Postulat „przyjaźni z dziećmi” bywa postrzegany jako zaprzeczenie ponad dwutysięcznego dorobku edukacyjnego kultury europejskiej oraz ponad dwustuletniego dorobku pedagogiki. Jednak odpowiedź na pytanie: dlaczego (nie) trzeba wychowywać, zmusza do refleksji nie tylko nad negacją, ale i nad zasadnością afirmacji wychowania.
Prezentowana publikacja stanowi próbę (l’essai) określenia istoty antypedagogiki i możliwości percepcji jej tez. Jej celem jest udzielenie odpowiedzi na pytanie: Czym jest antypedagogika (postpedagogika)? Jaka jest jej geneza i typy? Jak w ramach koncepcji postpedagogiki uzasadnia się brak potrzeby i możliwość wychowania? Co proponuje się zamiast wychowania? Jak z perspektywy antypedagogicznej interpretuje się funkcje rodziny, szkoły, grupy rówieśniczej, a także wspólnot wyznaniowych w procesie rozwoju człowieka?
| Nazwa producenta | Towarzystwo Naukowe KUL |
| Miasto | Lublin |
| Ulica, numer domu i lokalu | Spokojna 1/408-409 |
| Kod pocztowy | 20-074 |
| Kontakt mailowy | tnkul@tnkul.pl |
| Kraj pochodzenia | Polska |
| Kraj produkcji | Polska |