Brak produktów
Wydawcy
PRACA ZBIOROWA
978-83-7654-110-5
Nowy
POZNAŃSKIE TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ NAUK
2 egz.
Prezentowana książka „Internet jako narzędzie imperializmu kulturowego” porusza problem relacji między współczesną kulturą a nowoczesnymi mediami masowymi, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu.
23,05 zł
33,90 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Ostatnie egzemplarze!
Autor | PRACA ZBIOROWA |
Rok wydania | 2011 |
Ilość stron | 172 |
Wymiary | 170 x 240 mm |
Oprawa | miękka |
Wydawca | POZNAŃSKIE TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ NAUK |
Prezentowana książka „Internet jako narzędzie imperializmu kulturowego” porusza problem relacji między współczesną kulturą a nowoczesnymi mediami masowymi, ze szczególnym uwzględnieniem Internetu. Autor wykorzystał koncepcję "imperializmu kulturowego" do opisania zjawisk z pola kultury oraz mediów, rozważając przydatność owej teorii dla współczesnych analiz kulturoznawczych i medioznawczych. Sfera kultury od zawsze ściśle związana była z międzyludzką komunikacją. Jakiekolwiek zmiany w sposobie komunikowania wywierają wpływ na kształt kultury. Pojawienie się mediów tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) umożliwiło komunikowanie w skali masowej, co zaowocowało daleko idącymi zmianami w szeroko rozumianej kulturze. Pojawienie się najmłodszego medium masowego (Internetu) zrewolucjonizowało owe zmiany, nadając im jednocześnie większe tempo. Niniejszy tekst dotyczy analizy procesów leżących u podstaw współczesnej zmiany kulturowej oraz kierunków tejże zmiany. W pracy poruszono problem ekonomiczno-politycznych oraz historycznych determinantów współczesnej komunikacji. Książka prezentuje kulturowy rodowód Internetu i opisuje zagadnienia z zakresu rynku nowoczesnych mediów masowych, zwłaszcza nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Na razie nie dodano żadnej recenzji.