Brak produktów
Zobacz większe
MAGIER PIOTR
978-83-7306-835-3
Nowy
6 egz.
33,32 zł
49,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
| Autor | MAGIER PIOTR |
| Rok wydania | 2019 |
| Ilość stron | 230 |
| Wymiary | 170 x 240 mm, oprawa miękka |
| Oprawa | miękka |
| Wydawca | TOWARZYSTWO NAUKOWE KUL |
Dzieje związku religii z nauką sięgają początków filozofii. Już wówczas deklarowana była potrzeba oddzielania nauki od religii, choć w praktyce postulat ten nie zawsze był realizowany. Powstanie chrześcijaństwa i jego ekspansja na terenie kultury europejskiej, a następnie rozwój matematycznego przyrodoznawstwa zaostrzył dyskusje dotyczące możliwości (potrzeby) obecności religii (chrześcijaństwa) w nauce. Mimo że ich głównym polem pozostają nauki przyrodnicze, są one podejmowane również na terenie humanistyki. Pojawiają się także w pedagogice, gdzie dotykają przede wszystkim zagadnień światopoglądowej i ideologicznej autonomii tej dyscypliny wiedzy.
Prezentowana publikacja dotyczy problemu obecności chrześcijaństwa w pedagogice. Nie analizuje go jednak w aspekcie teoretycznym, lecz metodologicznym. Wskazane w niej zostały elementarne problemy metodologiczne, jakie generuje uprawianie pedagogiki chrześcijańskiej, niejasności dotyczące jej: definiowania, typologizacji, języka, sposobów uzasadniania twierdzeń oraz struktury. Ambicją autora książki nie było ich rozwiązanie, lub wygenerowanie koncepcji pedagogiki chrześcijańskiej, lecz zestawienie uwag służących zrozumieniu metodologicznej specyfiki tej subdyscypliny pedagogicznej.
| Nazwa producenta | Towarzystwo Naukowe KUL |
| Miasto | Lublin |
| Ulica, numer domu i lokalu | Spokojna 1/408-409 |
| Kod pocztowy | 20-074 |
| Kontakt mailowy | tnkul@tnkul.pl |
| Kraj pochodzenia | Polska |
| Kraj produkcji | Polska |