Brak produktów
Wydawcy
ŻARÓW MAŁGORZATA
978-83-8191-471-0
Nowy
11 egz.
Książka przeznaczona dla czytelników pełnoletnich
30,53 zł
44,90 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Autor | ŻARÓW MAŁGORZATA |
Rok wydania | 2022 |
Ilość stron | 280 |
Szerokość (mm) | 132 |
Wysokość (mm) | 212 |
Grzbiet (mm) | 24 |
Wymiary | 132 x 212 x 24 mm |
Oprawa | twarda |
Wydawca | CZARNE |
Odważna, nieobliczalna opowieść o młodej kobiecie, która wędruje przez surrealistyczną Warszawę w podartej sukni ślubnej. Jest umazana złotą farbą, zamiast torebki trzyma butelkę wina, a w gorsecie chowa skradziony przedmiot. Powrót do domu utrudniają jej apokaliptyczny upał i chmura czarnego dymu, która zmierza nad miasto.
Osoby, które spotyka po drodze, zaskakują nawet bardziej niż pogoda w stolicy. Ambroży chce stworzyć arcydzieło, choć brakuje mu talentu. Ramona zajmuje się dłońmi klientek kompleksowo: robi manicure i wróży z ręki. Stefan zapewnia, że jest albinosem – a przynajmniej jedna z części jego ciała jest. Rozmowy z nimi stanowią pretekst, by opowiedzieć o sobie i swoich doświadczeniach. A może raczej: o osobie, w którą się teraz wciela, bo prawdziwe imię bohaterki do końca pozostaje tajemnicą. Znamy jedynie jej pseudonim – to jako cam girl Violet Love występuje przed mężczyznami, którzy płacą jej za spełnianie ich fantazji, nie tylko seksualnych.
Zaklinanie węży w gorące wieczory to brawurowy debiut prozatorski i wciągająca zabawa konwencjami. W tej apokaliptycznej wędrówce przez Warszawę są kicz, katastrofizm, groza i pornografia. A pod ironią i złotą farbą – prześmiewczy portret naszych czasów.
Małgorzata Żarów (ur. 1988) – pracowała jako lektorka języka angielskiego i analityczka do spraw przeciwdziałania praniu pieniędzy. Mieszka w Warszawie. Zaklinanie węży w gorące wieczory to jej debiutancka powieść.
Ta burleska wymknęła się spod kontroli i bezceremonialnie ryje czytelnikom mental. Kampowa, erotyczna wizja Żarów to „Sklepy cynamonowe” nago i na kwasie. „Przeżuwam własny język, czy ma jakiś smak?” – przed kamerkami pyta samą siebie narratorka. Tak – całą apokaliptyczną feerię smaków! Serio, takiej jazdy w nowej polskiej prozie nie przeżyliśmy chyba od debiutu Masłowskiej.
Piotr Siemion
Na razie nie dodano żadnej recenzji.