Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

Promocje

NEWSLETTER

Kultura danych Zobacz większe

Kultura danych

978-83-65155-56-6

Nowy

KATEDRA

4 egz.

Publikacja opisuje problem przeciążenia informacyjnego i wyłaniające się w Sieci strategie zarządzania danymi. Tworzą one nowy model percepcji, tzw. percepcję ambientową, ułatwiającą poruszanie się w usieciowionym środowisku informacyjnym.

Więcej szczegółów

32,00 zł

40,00 zł

-20%

AutorPIEKARSKI KAROL
Ilość stron302
Format145 x 205 ,oprawa miękka
WydawcaKATEDRA

Szczegółowej analizie poddano m.in. wizualizację danych, personalizację treści, kuratorstwo sieciowe, dziennikarstwo danych, zjawisko big data czy język wizualny Isotype. Wątki te splatają się z refleksją na temat algorytmów komputerowych, które pozwalają nam radzić sobie z coraz większą ilością danych dostępnych w Sieci. 

"Praca Karola Piekarskiego to ważne i oryginalne opracowanie, istotne zarówno dla dyskursu akademickiego w obszarze humanistyki i nauk społecznych, jak i stanu debaty publicznej wokół nowych technologii komunikacyjnych.

Autor przedstawia tu krytyczną genetykę/historiozofię oraz stan obecny spotykania się kultury i społeczeństwa z coraz większą ilością ogólnodostępnych informacji i transportujących je języków medialnych – co samo w sobie jest już wyrazistym osiągnięciem analitycznym – ale daje się również poznać jako diagnosta i „terapeuta”, który podsuwa przemyślane i sprawnie wyartykułowane metody oswajania przeciążenia informacyjnego.

Skonstruowana i wyłożona w pracy logika percepcji ambientowej jawi się w rezultacie jako oryginalna propozycja badawcza, a jednocześnie bardzo przystępna propozycja radzenia sobie z informacyjnym nadmiarem. Dzięki temu książka jest nie tylko rozprawą teoretyczną, ale i świetnie wyreżyserowaną opowieścią o stanie współczesnej kultury zanurzającej się w digitalne obiegi".

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Kultura danych

Kultura danych

Publikacja opisuje problem przeciążenia informacyjnego i wyłaniające się w Sieci strategie zarządzania danymi. Tworzą one nowy model percepcji, tzw. percepcję ambientową, ułatwiającą poruszanie się w usieciowionym środowisku informacyjnym.

Napisz opinię

Produkty z tej samej kategorii