Brak produktów
Wydawcy
Hartkamp Peter
978-83-65532-20-6
Nowy
10 egz.
Pewnego dnia Peter Hartkamp usłyszał od swojej córki, że wolałaby umrzeć niż iść do szkoły, i postanowił wziąć edukację swoich dzieci we własne ręce. Założył w Holandii trzy wysoce innowacyjne szkoły demokratyczne, stając się specjalistą w dziedzinie edukacji, prawa oświatowego i praw dziecka. Swoje bogate doświadczenia opisuje w książce Zamiast edukacji przymusowej.
36,72 zł
54,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Autor | Hartkamp Peter |
Ilość stron | 128 |
Wymiary | 135 x 205 mm, okładka miękka |
Oprawa | miękka |
Wydawca | ELEMENT |
Pewnego dnia Peter Hartkamp usłyszał od swojej córki, że wolałaby umrzeć niż iść do szkoły, i postanowił wziąć edukację swoich dzieci we własne ręce. Założył w Holandii trzy wysoce innowacyjne szkoły demokratyczne, stając się specjalistą w dziedzinie edukacji, prawa oświatowego i praw dziecka. Swoje bogate doświadczenia opisuje w książce Zamiast edukacji przymusowej.
Czy im więcej edukacji, tym lepiej? Czy nauczanie jest tożsame z uczeniem się? Czy edukacja jest zróżnicowana? Czy egzaminowanie skutkuje lepszą edukacją?
W książce Zamiast edukacji przymusowej Hartkamp odpowiada na te i inne pytania oraz pokazuje, jak możemy zapewnić dzieciom lepszą edukację, zamiast tej opartej na przymusie. Swoje argumenty popiera wieloma konkretnymi przykładami i źródłami. Opisuje działanie szkół demokratycznych, a także innych alternatywnych podejść, które na przestrzeni lat okazały się skuteczne.
Zamiast edukacji przymusowej to książka dla każdego, kto szuka lepszej edukacji dla swoich dzieci.
Peter Hartkamp jest jednym z moich bohaterów. Przez wiele lat walczył o to, by prawdziwie demokratyczna edukacja – taka, która szanuje godność, inteligencję i niezwykłe naturalne zdolności do uczenia się młodych ludzi – stała się w Holandii legalna. W swojej książce trzęsie filarami zbudowanymi przez obrońców edukacyjnego status quo i na naszych oczach je przewraca. Hartkamp nie jest marzycielem – jest realistą z inżynierskim wykształceniem, który wnosi konkretne spostrzeżenia do analizy tego, w jaki sposób zostaliśmy kulturowo uwięzieni w nieefektywnym i nieludzkim systemie edukacji oraz jak możemy z tego więzienia uciec. Polecam tę książkę każdemu, komu zależy na dzieciach i na przyszłości rodzaju ludzkiego.
Peter Gray, profesor psychologii na Boston College, autor książki Wolne Dzieci
Peter Hartkamp
(ur. 1961) jako rodzic doświadczył niekorzystnego wpływu systemu edukacji na swoje dzieci i w konsekwencji założył trzy wysoce innowacyjne szkoły. Aby tego dokonać, w ciągu ostatnich 15 lat nabył rozległą wiedzę o edukacji, prawie oświatowym oraz prawach dziecka. Jest aktywnym członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Edukacji Demokratycznej (EUDEC) i wygłasza prezentacje na temat edukacji i praw dziecka w wielu krajach.
Na razie nie dodano żadnej recenzji.