Brak produktów
Wydawcy
SZCZERBICKI TOMASZ
978-83-7731-252-0
Nowy
11 egz.
Samochody w PRL. Rzecz o motoryzacji i nie tylko.
27,13 zł
39,90 zł
-32%
Autor | SZCZERBICKI TOMASZ |
Rok wydania | 2017 |
Ilość stron | 304 |
Szerokość (mm) | 220 |
Wysokość (mm) | 217 |
Grzbiet (mm) | 28 |
Wymiary | 220 x 217 x 28 mm |
Oprawa | twarda |
Wydawca | VESPER |
Samochód FSO Warszawa to szczególny pojazd w naszej historii gospodarczej i społecznej. To od jej produkcji – rozpoczętej jesienią 1951 roku – zaczęła się powojenna historia polskiego przemysłu samochodowego. Nie chodzi tu tylko o 22 lata wytwarzania Warszaw (1951–1973) i ponad 250 000 zbudowanych egzemplarzy tego pojazdu. To również dziesiątki tysięcy dostawczych Żuków i Nys, którym poczciwa Warszawa użyczyła podwozia i układu napędowego.
W życiu społecznym Polaków w latach 50. i 60. Warszawy odgrywały również ogromną rolę. Te auta z żerańskiej fabryki zdominowały na dwie dekady kilka dziedzin życia społecznego związanego z samochodami, na przykład taksówki, transport sanitarny, firmowe floty przedsiębiorstw państwowych, milicyjne radiowozy, naukę jazdy. Warszawy po prostu były wszędzie – w miastach i na prowincji, na wschodzie i na zachodzie kraju. W 1965 roku stanowiły 58% wszystkich samochodów zarejestrowanych wówczas w Polsce.
Dla młodych Czytelników to dziś zabytkowy polski samochód. Dla osób w wieku 50+ to auto pełne wspomnień. Jednym i drugim chcieliśmy tą książką opowiedzieć lub przypomnieć starą poczciwą Warszawę. Może niezbyt nowoczesną, ciężką i paliwożerną, ale naszą, z Żerania. Może to jest najlepszy powód, żeby ją kochać?
Na razie nie dodano żadnej recenzji.