Brak produktów
Wydawcy
SCHEFFS ŁUKASZ
978-83-65817-58-7
Nowy
1 Przedmiot
Cel tej pracy jest nad wyraz skromny. Sprowadza się on do próby wykazania, że nauka i polityka wzajemnie na siebie oddziałują, a z pewnością, że we współczesnej rzeczywistości społecznej w zasadzie niemożliwe jest sprawne i skuteczne sprawowanie władzy bez korzystania z usług przedstawicieli świata naukowego.
38,69 zł
56,90 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Ostatnie egzemplarze!
Autor | SCHEFFS ŁUKASZ |
Rok wydania | 2019 |
Ilość stron | 166 |
Szerokość (mm) | 153 |
Wysokość (mm) | 217 |
Grzbiet (mm) | 12 |
Wymiary | 153 x 217 x 12 mm |
Oprawa | twarda |
Wydawca | UAM |
Konsulting polityczny rozumiany jest najczęściej jako marketing polityczny i bywa mylony z doradztwem politycznym, dotyczącym merytorycznej strony polityki (...). Doradztwo przy kształtowaniu reguł funkcjonowania instytucji politycznych ma miejsce rzadko i towarzyszy zwykle zmianom ustrojowym,które warunkują zmianę przepisów konstytucyjnych czy innych reguł prawnych oraz kształtu instytucji prowadzących politykę. Doradztwo w rozumieniu policy advice to nic innego z kolei, jak świadczenie usług doradczych na rzecz sprawujących władzę.
Cel tej pracy jest nad wyraz skromny. Sprowadza się on do próby wykazania, że nauka i polityka wzajemnie na siebie oddziałują, a z pewnością, że we współczesnej rzeczywistości społecznej w zasadzie niemożliwe jest sprawne i skuteczne sprawowanie władzy bez korzystania z usług przedstawicieli świata naukowego. Dalej, do udowodnienia pozostaje to, że najpełniej idea szeroko pojętego doradztwa jest możliwa do urzeczywistnienia w systemach pluralistycznych, zakładających wolność wyrażania postaw, opinii i poglądów. Wreszcie praca ma na celu systematyzację wiedzy zarówno z zakresu konsultingu politycznego, tak charakterystycznego dla działań związanych z marketingiem politycznym, doradztwa naukowego, które obecnie przyjmuje postać think tanków, powołanych do świadczenia usług dla wszystkich gotowych do korzystania z tego rodzaju wsparcia, aż po lobbing, który w określonych przypadkach przyjmuje postać działalności rzeczniczej m.in. w celu propagowania ustaleń przedstawicieli wiedzy profesjonalnej, którzy realizując interes obiektywny lub subiektywny różnych grup próbują, nie wprost a niekiedy nawet nieświadomie, za pośrednictwem osób trzecich, wpłynąć na decyzje decydentów.
Opis stanowi fragment Wstępu
Na razie nie dodano żadnej recenzji.