Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

Post-teatr i jego sprzymierzeńcy Zobacz większe

Post-teatr i jego sojusznicy

PRACA ZBIOROWA

978-83-63276-94-2

Nowy

INSTYTUT TEATRALNY

1 Przedmiot


Ich droga do teatru nie była prosta, niemal nikt z nich nie ukończył studiów reżyserskich, pierwsze kroki w zawodzie stawiali z dala od instytucjonalnego mainstreamu, a często – z dala od Polski.

Więcej szczegółów

17,00 zł

25,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką

-32%

Ostatnie egzemplarze!

Autor PRACA ZBIOROWA
Ilość stron 210
Wymiary 145 x 220 mm, oprawa miękka ze skrzydełkami
Oprawa miękka
Wydawca INSTYTUT TEATRALNY

Ich droga do teatru nie była prosta, niemal nikt z nich nie ukończył studiów reżyserskich, pierwsze kroki w zawodzie stawiali z dala od instytucjonalnego mainstreamu, a często – z dala od Polski. Nieco prowokacyjnie można powiedzieć, że to pierwsze od dawna młode pokolenie w rodzimym teatrze, które odnosi sukces artystyczny, a nie zostało wychowane przez Krystiana Lupę. Kontekstów dla ich działań trzeba szukać z dala od lokalnego układu, bliżej dokonań najważniejszych twórców europejskiego teatru eksperymentalnego i tańca.

Wojtek Ziemilski, Anna Karasińska, Ania Nowak, Marta Górnicka, Marta Ziółek oraz ich coraz liczniejsi sojusznicy (m.in. Weronika Szczawińska, Agnieszka Jakimiak, Anna Smolar, Grzegorz Laszuk, Justyna Sobczyk, Michał Buszewicz, Paweł Sakowicz, Romuald Krężel) śmiało przeobrażają rodzimą scenę. Co charakteryzuje ich prace? Upodobanie do teatralnego minimalizmu, skłonność do narracji autotematycznych lub autobiograficznych, zainteresowanie praktykami partycypacyjnymi. W niniejszym tomie proponujemy dla tej nowej formacji nazwę: post-teatr.

Jednym z centralnych tematów całego zbioru jest problem spektaklu i spekatularności jako głównego mechanizmu współczesnej kultury. Twórcy post-teatru okazują się wyjątkowo wyczuleni na rosnącą dominację spektaklu (zarówno w wąskim, teatrologicznym rozumieniu tego pojęcia, jak i szerszym, wprowadzonym niegdyś przez francuskich sytuacjonistów), zarazem jednak nie porzucają struktury spektaklu teatralnego, trwają bowiem w przekonaniu, że teatr – jak żadne inne medium sztuki – daje im dostęp do sytuacji spotkania, ucieleśnionej wymiany między wykonawcą a odbiorcą, a przez to stwarza szansę, by restrykcje spektaklu choćby na chwilę osłabić.

Spis treści:

Tomasz Plata Post-teatr. Ucieczka z teatru. Ucieczka do teatru

Zofia Smolarska Sztuki uczące Wojtka Ziemilskiego, czyli post-teatr po polsku

Sprawdzić, co możemy razem. Z Wojtkiem Ziemilskim rozmawiają Katarzyna Lemańska i Karolina Wycisk

Maryla Zielińska Factory 3

Iga Gańczarczyk Możemy spróbować to sobie wyobrazić

Stanisław Godlewski My? Naród? O Konstytucji na Chór Polaków Marty Górnickiej

Agnieszka Sosnowska Androgyniczna i miękka. Nienormatywne języki Ani Nowak

Magdalena Zamorska Rematerializacja „internetu”.   Choreograficzny performans to Marty Ziółek

Joanna Szymajda I am your private dancer. Popkultura w praktyce choreograficznej

Mateusz Chaberski Cyberpartycypacja i złośliwa interaktywność,   czyli kto lub co uczestniczy w post-teatrze

Joanna Krakowska Auto-teatr w czasach post-prawdy

Weronika Szczawińska Akademia Ruchu. Przyszłość, która już się wydarzyła
 

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Post-teatr i jego sojusznicy

Post-teatr i jego sojusznicy


Ich droga do teatru nie była prosta, niemal nikt z nich nie ukończył studiów reżyserskich, pierwsze kroki w zawodzie stawiali z dala od instytucjonalnego mainstreamu, a często – z dala od Polski.

Napisz opinię

Produkty z tej samej kategorii