Używamy plików cookies m.in. w celach: świadczenia usług, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Zamknij

Wydawcy

Edukacja w warunkach wielokulturowości. Konteksty społeczno-metodyczne Zobacz większe

Edukacja w warunkach wielokulturowości. Konteksty społeczno-metodyczne

PRACA ZBIOROWA

978-83-65155-48-1

Nowy

KATEDRA

2 egz.

"Książka ta jest unikatową próbą przedstawienia oryginalnego zapisu rezultatów prac badawczych i działań praktycznych podejmowanych w szerokim kontekście społecznym i metodycznym edukacji międzykulturowej. Dzięki takim opracowaniom debatę nad zagadnieniami edukacji realizowanej w warunkach wielokulturowości podejmuje liczne grono przedstawicieli wielu ośrodków naukowych oraz nauczycieli".

Więcej szczegółów

27,20 zł

40,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką

-32%

Ostatnie egzemplarze!

Autor PRACA ZBIOROWA
Ilość stron 450
Wymiary 120 x 195 mm, okładka miękka
Oprawa miękka
Wydawca KATEDRA

"Publikacja daje odpowiedź nie tylko na pytania o miejsce edukacji międzykulturowej w pedagogice, o potencjalne obszary jej badań, ale o związek między środowiskiem życia a edukacją i funkcjonowaniem człowieka. Złożone problemy wielokulturowości, edukacji i człowieka wymagają systematycznych analiz, badań prowadzonych przez nauki społeczne i humanistyczne. Ta książka, reprezentując interdyscyplinarne podejście do tych kwestii, ma w tym zakresie niewątpliwy udział”. prof. Alina Szczurek-Boruta

             

SPIS TREŚCI                                                               

Wprowadzenie

CZĘŚĆ I. DYLEMATY KSZTAŁTOWANIA SIĘ SPOŁECZEŃSTW WIELOKULTUROWYCH

Rozdział 1. Ewa Dąbrowska, Akceptacja, obojętność czy wrogość? Czynniki warunkujące postawy Polaków wobec wielokulturowości

Rozdział 2. Mariusz Wawrzyniak, Sprzeciw i aprobata dla wielokulturowości w telewizyjnych programach informacyjnych

Rozdział 3. Sylwia Ryszawy, Wielokulturowość – szansa czy zagrożenie dla jednostki i społeczeństwa – opinie studentów pedagogiki

Rozdział 4. Marcin Kolemba, Agnieszka Nowakowska-Kaliszuk, Problemy społeczeństw wielokulturowych – analiza porównawcza sytuacji polskiej emigracji w Wielkiej Brytanii po II wojnie światowej i po Brexicie

Rozdział 5. Anna Chańko, Emilia Wołyniec, Potrzeba rozwijania kompetencji międzykulturowych w wieloetnicznych społeczeństwach imigranckich na przykładzie zwalczania grup przestępczych w USA

CZĘŚĆ II. POLITYKA EDUKACYJNA W KONTEKŚCIE PROBLEMATYKI MIĘDZYKULTUROWEJ

Rozdział 6. Marta Bem, Badanie poziomu kompetencji międzykulturowych nauczycieli i warunki brzegowe dla ich rozwoju

Rozdział 7. Ilona Nowakowska-Buryła, Edukacja międzykulturowa dziecka z perspektywy pedagogów i rodziców

Rozdział 8. Alina Szwarc, Dobór treści kształcenia podstawą dialogu międzykulturowego we współczesnej szkole

Rozdział 9. Przemysław E. Gębal, Urszula Majcher-Legawiec, W stronę inkluzji uczniów z doświadczeniem migracyjnym. Nauczanie języka polskiego jako drugiego w świetle rozwoju glottodydaktyki i glottopedagogiki międzykulturowej

Rozdział 10. Renata Mistarz, Kaszubskie doświadczenia w zakresie edukacji dwujęzycznej w aspekcie polityki językowej

Rozdział 11. Joanna Sacharczuk, Polityka pamięci a sytuacja szkolnictwa na przykładzie miasta Białegostoku

CZĘŚĆ III. IDEE EDUKACJI WIELO- I MIĘDZYKULTUROWEJ A PRAKTYKA EDUKACYJNA

Rozdział 12. Andrei Harbatski, Edukacja szkoły wyższej w systemie kultury (na przykładzie Republiki Białoruś)

Rozdział 13. Anna Młynarczuk-Sokołowksa, Praca z grupą zróżnicowaną kulturowo – wybrane zagadnienia

Rozdział 14. Marta Guziuk-Tkacz, Dorota Pakuła-Tamou, Transkulturowe dzieci. Eksperyment przedszkolny

Rozdział 15. Katarzyna Gutowska-Polińska, Jak prowadzić dialog edukacyjny w szkole i innych placówkach (oświatowych, kulturalnych), aby sprzyjać kreowaniu i rozwojowi społeczeństw wielokulturowych

Rozdział 16. Agnieszka Sołbut, Szkoła otwarta na Innego. Dobre praktyki z zakresu edukacji międzykulturowej – na przykładzie Szkoły Podstawowej Nr 26 im. Stanisława Staszica w Białymstoku

Rozdział 17. Elżbieta Krysztofik-Gogol, Taniec w realizacji idei edukacji międzykulturowej – propozycje metodyczne

Rozdział 18. Katarzyna Jas, Kapitał społeczno-kulturowy Śląska Cieszyńskiego i jego wykorzystanie przez osoby starsze

Na razie nie dodano żadnej recenzji.

Napisz opinię

Edukacja w warunkach wielokulturowości. Konteksty społeczno-metodyczne

Edukacja w warunkach wielokulturowości. Konteksty społeczno-metodyczne

"Książka ta jest unikatową próbą przedstawienia oryginalnego zapisu rezultatów prac badawczych i działań praktycznych podejmowanych w szerokim kontekście społecznym i metodycznym edukacji międzykulturowej. Dzięki takim opracowaniom debatę nad zagadnieniami edukacji realizowanej w warunkach wielokulturowości podejmuje liczne grono przedstawicieli wielu ośrodków naukowych oraz nauczycieli".

Napisz opinię

Produkty z tej samej kategorii