Brak produktów
Wydawcy
MOTYCKA ALINA
978-83-61538-13-4
Nowy
12 egz.
Publikacja jest zbiorem rozpraw i szkiców filozoficznych o nauce jako procesie poznawczym. Autorka – znany filozof nauki - rozpatruje w nim poznanie naukowe i wiedzę z perspektywy archetypowych i uniwersalnych podstaw wyposażenia poznawczego człowieka. Stawia odważne tezy i pytania o kształt współczesnej nauki Zachodu oraz kierunki jej rozwoju.
21,76 zł
32,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Autor | MOTYCKA ALINA |
Rok wydania | 2010 |
Ilość stron | 216 |
Wymiary | 145 x 205 mm |
Oprawa | miękka |
Wydawca | ENETEIA |
Jedną z wad tradycyjnych filozoficznych koncepcji nauki jest pozytywistyczne i scjentystyczne skrzywienie. Pozbawia ono koncepcje poznania właściwej im głębi, dewaluując duchowy wymiar podmiotu. Rozwój nauk psychologicznych (w tym teorii nieświadomości) na przestrzeni XX wieku dowodzi, że poznanie człowieka winno obejmować zarówno wymiar racjonalny, jak i pozaracjonalny. Autorka kontynuuje w tej publikacji problematykę podjętą w książkach „Nauka a nieświadomość” (2000) oraz „Rozum i intuicja w nauce” (2005).
Na razie nie dodano żadnej recenzji.