Brak produktów
Wydawcy
KLEIN LIDIA
978-83-64986-00-0
Nowy
15 egz.
Wśród ogłaszanych w ostatnich latach konkursów na istotne budynki użyteczności publicznej, zwłaszcza muzea, trudno byłoby wskazać taki, w którym nie pojawiłoby się przynajmniej kilka „blobów”...
21,76 zł
32,00 zł najniższa cena z 30 dni przed obniżką
-32%
Autor | KLEIN LIDIA |
Ilość stron | 255 |
Wymiary | 160 x 230 mm |
Wydawca | FUNDACJA KULTURA MIEJSCA |
Wśród ogłaszanych w ostatnich latach konkursów na istotne budynki użyteczności publicznej, zwłaszcza muzea, trudno byłoby wskazać taki, w którym nie pojawiłoby się przynajmniej kilka „blobów” – obłych, kojarzących się z formami natury, generowanych komputerowo projektów. Wpisując się w rosnące zapotrzebowanie rynku na spektakularne obiekty-ikony, zdominowały one wyobraźnię inwestorów i użytkowników przestrzeni miejskiej. Niniejsza książka jest próbą przyjrzenia się genezie tego zjawiska i poddania krytycznej analizie koncepcji działających od lat dziewięćdziesiątych XX wieku twórców, którzy imitują rozwiązania zaobserwowane w porządku natury i dopiero z nich wywodzą rozstrzygnięcia projektowe. Takie próby przeprowadzane są głównie przy udziale programów komputerowych używanych do generowania form architektonicznych na wzór procesów biologicznych. Dla części architektów cyfrowe narzędzia są jednak niewystarczające, a wizja prawdziwie żywej architektury może spełnić się jedynie dzięki zastosowaniu jako budulca materiału biologicznie czynnego. W obu przypadkach celem jest stworzenie architektury zrywającej z paradygmatem budynku jako statycznego i martwego tworu. Autorka analizuje prace takich architektów jak John Frazer, Dennis Dollens, Alberto T. Estévez, Greg Lynn, Zbigniew Oksiuta, Lars Spuybroek, grupa UNStudio, Marcos Cruz, Steve Pike i Rachel Armstrong. Choć działalność większości z nich sytuuje się raczej w sferze koncepcji niż realizacji, ich projekty miały kluczowe znaczenie dla estetyki nadającej kształt dzisiejszej przestrzeni.
Na razie nie dodano żadnej recenzji.